یزد در اجرای طرح نسخه الکترونیک در میان مراکز سرپایی کشور پیشگام  است

یزد - ایرنا - معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت یزد در اجرای طرح نسخه الکترونیک در میان مراکز سرپایی دولتی کشور در میان ۳۱ استان پیشگام است.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل بیمه سلامت یزد،  مهدی رضایی در بازدید از روند اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان با اشاره به استقرار نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه بیمه افراد تا شهریور سال ۱۴۰۰ افزود: براساس مصوبه اخیر شورای  فناوری اطلاعات دولت ،دانشگاه های علوم پزشکی ملزم به تبادل الکترونیکی اسناد تا پایان امسال هستند.

وی اظهار کرد: براساس برنامه های توسعه پنجم و ششم کشور، سازمان های بیمه گر باید به سمت ارایه خدمات الکترونیکی حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد : با اجرای طرح یادشده در درمانگاه خاتم الانبیا(ص) یزد می توان استان را در توسعه طرح نسخه های الکترونیکی در میان مراکز سرپایی دولتی جزو  استان های پیشروا نام برد.

هم اکنون طرح نسخه الکترونیکی در تمامی مراکز درمانی ۱۰ شهرستان  استان یزد اجرا می‌شود. 

در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، دیگر نیازی به ارایه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود معاینه و اقلام دارویی هم در سامانه تمامی داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

با اجرای طرح یادشده و حذف دفترچه‌های کاغذی ،انتقال سابقه بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل دسترسی  است، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخه های بدخط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از جمله مزایای این طرح است.

طرح‌های الکترونیکی در نظام سلامت از جمله موارد  مورد تاکید دولت محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

هم اکنون ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان یزد هستند و این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha