رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار آستارا آموزش داده شد

آستارا - ایرنا - رئیس جمعیت هلال‌احمر آستارا گفت: ۸۰ نفر از امدادگران در قالب طرح ناظران سلامت، از اول آذرماه تا پنجم دی ماه، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را به ۲ هزار و ۶۹۹ متصدی واحد صنفی آموزش دادند.

حسین خورشیدی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آموزش های بهداشتی با همکاری شبکه بهداشت و درمان آستارا در بازدید از واحدهای صنفی به مردم ارائه شد و ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌ پذیر از کرونا از برنامه ‌های ناظران سلامت بود.

وی بیان کرد: در این طرح، چهار پایگاه سیار و ثابت در نقاط پرتردد شهر راه اندازی شده بود و در آنها بازاریان به رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک دعوت می شدند.

وی اظهار کرد: علاوه بر طرح ناظران سلامت، در آذرماه امسال طرح آمران سلامت نیز اجرا شد و کنترل فشار خون، تب سنجی و اهدای ماسک به شهروندان و بازاریان از خدمات آنها بود.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: در میدان مبارزه با کرونا توسط این جمعیت اقداماتی نظیر ضدعفونی معابر، تب‌سنجی مسافران و عزاداران، توزیع ماسک و آموزش‌های مقابله با ویروس صورت گرفته است.

شیوع ویروس کرونا در همه کشورها خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و بهترین راهکار مقابله با آن، رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و  افزون بر ۶ هزار واحد تجاری در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha