گرامیداشت یاد سردار سلیمانی وظیفه همه دستگاه‌ها است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دهه بصیرت، وظیفه همه دستگاه ها است به گونه ای که سازمان های کوچک و بزرگ باید نبود فیزیکی مردم را با ارایه برنامه های موثر خود در بزرگداشت سردار دلها به خوبی جبران کنند.

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی شامگاه جمعه در نشست برنامه ریزی دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، با بیان اینکه بزرگداشت شهید سلیمانی امری بین المللی و جهانی است،  اظهار داشت: سال گذشته تمامی جهانیان عظمت تشییع میلیونی سردار دل ها را مشاهده کردند به گونه ای که امسال نیز در انتظار بزرگداشت باعظمت یاد سردار دلها در دهه بصیرت هستند.

وی افزود: در این بین باید همه سازمان ها و دستگاه های کوچک و بزرگ اجرایی وظیفه و تکلیف خود را در بزرگداشت سردار دل ها به نحو احسن بجا آورند زیرا همه ما به سردار شهید سلیمانی بدهکار هستیم.

شجاعی با بیان اینکه تمام سیمای شهری باید رنگ و بوی شهید سیلمانی گرفته و نشانگر پاسداشت این شهید بزرگوار باشد، یادآور شد: علاوه بر حضور فعال اصحاب رسانه و شبکه های اجتماعی باید ستادهای مردمی در تمامی شهرها و روستاها برای گرامیداشت سردار شهید سلیمانی تشکیل شود.

وی با اشاره به نقش حوزه هنری استان در پاسداشت شهید سلیمانی گفت: باید حوزه هنری با تشکیل کمیسیونی از هنرمندان، نمادی را که گویای دهه بصیرت، ایثار سردار شهید سلیمانی و خراسان شمالی است طراحی کند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به بزرگداشت شهدای استان تصریح کرد: باید این حق را در پاسداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی با نقش آفرینی دستگاه های اجرایی بجا بیاوریم  تا بدین گونه پاسخگوی خون ۳ هزار شهید استان باشیم.

وی افزود: مدیران نیز باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با خانواده های معظم شهدا دیدار کنند.

دهه بصیرت، هفته فهم مردمی و شناخت دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این نشست اظهار داشت: در واقع دهه بصیرت، ایام آگاهی سیاسی، فهم مردمی، شناخت دشمن و چگونگی واکنش در برابر آن است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری با اشاره به اینکه گاهی اوقات مردم توان تشخیص فتنه ها را ندارند، یادآور  شد: فتنه در تعبیرات قرآنی، حتی از قتل هم بدتر است زیرا نه تنها دامن منافقان و فتنه گران را می گیرد بلکه موجب ضرر همه مردم می شود به گونه ای که براساس آمارها، فتنه سال ۸۸ بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان به کشور و اموال عمومی ضرر زده است.

وی با اشاره به بصیرت ملت ایران افزود: ۹ دی روز بصیرت مردمی است زیرا که مردم با تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب، با حضور خود در دفاع از ارزش های انقلاب و اسلام پاسخ کوبنده ای به فتنه گران دادند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: مردم ایران در آزمون رعایت شیوه های نامه بهداشتی به خوبی درخشیده اند و در این دهه نیز هر روز در یکی از شهرستان های استان برنامه های بصیرت بخش با حضور محدود مردمی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.  

اجرای ۵۲۵ برنامه در دهه بصیرت

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اجرای ۵۲۵ برنامه در دهه بصیرت گفت: این برنامه های بصیرت افزا در قالب ۶۰ عنوان برنامه در فضای میدانی با رعایت توصیه های بهداشتی و فضای مجازی برگزار خواهد شد.

سردار ابوالقاسم چمن افزود: همچنین در دهه بصیرت وبینار و نشست های مجازی با فرمانده سابق سپاه پاسداران سردار محمدعلی جعفری،  فرمانده نیروی هوافضای سپاه سردار امیرعلی حاجی‌زاده،  سعید جلیلی و فرزند شهید سلیمانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به آغاز گازرسانی به ۲ هزار خانوار محروم از گاز در استان در روز ۱۳ دی تصریح کرد: علاوه بر اعزام گروه های جهادی برای محرومیت زدایی از مناطق محروم، ۱۴ تیم پزشکی نیز برای ارائه خدمات پزشکی به مناطق محروم اعزام خواهند شد.

سردار چمن افزود: همچنین سه هزار بسته معیشتی نیز در قالب طرح شهید سلیمانی در استان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی، بشریت و انسانیت را آزاد کرد، یادآور شد: طبق تفاهم نامه سازمان زندان ها و بسیج مستضعفین قرار است تا پایان سال، ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شوند که با مشارکت های مردمی تاکنون ۱۴ نفر از آنها آزاد شده اند و در روز ۱۳ دی ماه مقدمات آزادی سایر زندانیان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت  نخستین پیست اسبدوانی در استان توسط سپاه پاسداران و افتتاح آن در روز ۱۳ دی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: ۲ جلد کتاب نیز با عناوین «سرباز وطن» و «سردار دل ها» که در پاسداشت شهید سلیمانی در استان نگاشته شده است در این روز رونمایی خواهد شد.

سردار چمن افزود: همچنین در دهه بصیرت و سالروز شهید سلیمانی،   پنج نفر از علمای اهل سنت خراسان شمالی با هدف تقریب مذاهب اسلامی به کرمان اعزام خواهند شد.

روز نهم دی سال ۸۸ مردم ایران اسلامی در مقابله با فتنه انگیزی و توطئه های دشمنان،  پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در دفاع از حریم انقلاب و ولایت، به خیابان آمده و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را به نمایش گذاشتند.  

نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha