نیکوکاران گنبد برای زنان کارتن‌خواب، گرم‌خانه راه‌اندازی می‌کنند

گنبدکاووس - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان گفت که تعدادی از نیکوکاران آمادگی خود را برای راه‌اندازی گرم‌خانه ویژه زنان کارتن‌خواب این شهرستان اعلام کردند و هم اکنون پیگیر دریافت مجوز از اداره بهزیستی هستند.

هوشنگ ابراهیم بیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون یک گرم‌خانه (مرکز سرپناه شبانه) ویژه مردان در گنبدکاووس فعال است و هر شب ۳۸ معتاد و بی‌سرپناه را پذیرش می‌کند.

به گفته وی، بیشتر کارتن‌خواب‌های مرد قابل مشاهده در سطح شهر گنبدکاووس هر شب از امکانات بهداشتی و غذای گرم این مرکز استفاده می‌کنند و عده انگشت شماری نیز به بهانه سختی رفت و آمد به رویه کارتن‌خوابی خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به مشاهده روزانه ۲۰ تا ۲۵ کارتن‌خواب زن در خیابان‌های سطح شهر گنبدکاووس بیان کرد: در صورت اخذ مجوزهای لازم توسط نیکوکاران، شهرداری فضای پشت ساختمان گرم‌خانه مردان را برای ایجاد گرم‌خانه‌ زنان کارتن‌خواب اختصاص خواهد داد.

در همین پیوند، مسلم نوروزی سرپرست اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: بهزیستی با ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از جمله کارتن‌خواب‌های زن موافق است و در صورت توجه نیکوکاران به ملاحظات قانونی، حمایت‌های لازم برای صدور مجوز و دیگر موارد انجام می‌دهد.

همچنین در کنار موضوع کارتن‌خواب‌ها، افزایش تعداد متکدیان در معابر و چهارراه‌های گنبدکاووس این روزها به معضل و عامل تهدید سلامت ساکنان این شهر تبدیل شده است.

طبق اعلام معاون خدمات شهرداری گنبدکاووس، روزانه ۴۵ تا ۵۰ متکدی در چهارراهای اصلی و فرعی این شهر به تکدی گری مشغول هستند که بیش از ۷۰ درصد آنان از شهرستان‌های همجوار به این شهرستان می‌آیند.

ابراهیم بیگی افزود: شهرداری در طول هفته ۲ تا سه بار متکدیان را جمع آوری و به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی تحویل می‌دهد.

وی با یادآوری افتتاح مرکز خدمات اجتماعی گنبدکاووس ویژه نگهداری متکدیان درسال گذشته و فعالیت چند ماهه آن، اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن این مرکز تعطیل شد و اکنون برای فعالیت دوباره آن نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها برای ایجاد فضای قرنطینه و تامین هزینه‌های نگهداری، تغذیه و گرمایش است.

معاون شهردار گنبدکاووس گفت: باتوجه به فعال نبودن این مرکز مجبوریم متکدیان را بعد هر بار جمع آوری با گرفتن تعهد، رها کنیم که دوباره به تکدی گری روی می آورند.

گنبدکاووس با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha