۷۵ هزار خانه روستایی گلستان مقاوم‌ شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به وجود ۱۱۰ هزار منزل روستایی غیرمقاوم در این استان گفت که از سال ۸۵ و با آغاز طرح ویژه نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی منازل روستایی تاکنون ۷۵ هزار خانه روستایی این استان مقاوم شد.

سیدمحمد حسینی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: گلستان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۲۲۸ هزار خانه دارد که با تخصیص اعتبارات مناسب و به موقع، پارسال ۱۸ هزار خانه روستایی در گلستان نوسازی و مقاوم شد.

وی با اشاره به سهمیه مقاوم سازی ۱۱ هزار منزل روستایی گلستان در سال جاری گفت: اعتبار مقاوم‌سازی منازل روستایی استان امسال ۶ هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: تلاش می کنیم با تخصیص به موقع اعتبارات در پنج سال آینده همه منازل غیرمقاوم و ناایمن روستایی استان را نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی کنیم.

حسینی یادآور شد: از مجموع روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، ۲۰۰ روستا در معرض سیل و سیلاب و ۱۱۹ روستا در معرض خطرات و حوادثی مانند رانش و لغزش زمین هستند.

وی در ادامه با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون چهار سیل و سیلاب در استان به وقوع پیوسته گفت: این حوادث موجب وارد شدن خسارت به هزار منزل روستایی شد که از این تعداد حدود ۶۰ درصد منازل به طور کامل تخریب گردید.

وی اضافه کرد: اعتبارات لازم برای بازسازی همه این منازل تامین شده و به مالکان واحدهای تخریبی صد میلیون ریال بابت پیش پرداخت اجاره بها پرداخت شده و ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان برای ساخت در اختیار مالکان قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: همچنین به صاحبان این خانه‌های خسارت دیده ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشت، صد میلیون ریال کمک بلاعوض، ۱۵۰ میلیون ریال وام معیشت و ۵۰۰ میلیون ریال وام ساخت با کارمزد کم پرداخت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha