طرحهای آبخیزداری چهارمحال و بختیاری۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهرکرد -ایرنا- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به عنوان یک عامل تجدید شونده و زیرساخت توسعه گفت: اجرای طرحهای آبخیزداری در استان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علی‌محمد محمدی رو شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۳۳ حوضه آبخیز در قالب ۳۴۰ طرح در ۱۹۰ نقطه محل در دست اجراست.

به گفته وی، امسال ۲۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافت که از این میزان ۳۴ درصد محقق شده است.

وی به اختصاص هشت میلیارد ریال اعتبارات مصوب استانی اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار تاکنون محقق نشده است.

محمدی با تاکید بر اینکه طرح‌های آبخیزداری در قالب عملیات‌های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک است، اظهارداشت: این طرح‌ها به منظور کاهش زیان‌های سیل، تقویت سفره‌های زیرزمینی و توسعه پایدار دشت‌ها، کنترل رسوب، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش زمان تمرکز بندهای خاکی و افزایش زمان تمرکز بندهای سنگی و ملاتی، کاهش دبی و تغذیه آبخوان‌ها با اولویت در دشت‌ها و مناطق بحرانی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با مساحت حدود ۱۶ هزار و ۵۳۳ کیلومتر مربع مساحت یک درصد از مساحت کل کشور را شامل می‌شود که ۸۶.۵ درصد این میزان مساحت را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha