مظلومی: سال ۲۰۲۱ برای ورزشکاران پارالمپیکی ایرانی حیاتی است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان گفت: سال ۲۰۲۱ برای ورزشکاران پارالمپیکی ایران مهم است زیرا باید در ۲ مسابقه پارالمپیک توکیو و پارالمپیک جوانان در بحرین شرکت کنیم.

«محمدرضا مظلومی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت ورزشکاران زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان اظهار داشت: در سال ۲۰۲۰ ایران درگیر ویروس کرونا بود و شیوع این ویروس بیشتر برنامه ورزشکاران را به مشکل مواجه کرد. در طول ۱۰ ماه گذشته ورزشکاران زیر مجموعه این فدراسیون بیشتر تمرینات خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کردند. همچنین فدراسیون تدابیری زیادی برای سلامت ورزشکاران در دستور کار قرار داد زیرا سلامت ورزشکاران پارالمپیکی بسیار مهمتر از مدال‌آوری است.

وی ادامه داد: با دستور ستاد ملی‌مبارزه با کرونا در ورزش ورزشکارانی مانند مهدی اولاد و تیم جودو نابینایان و کم بینایان اکنون تمرینات خود را در کیش آغاز کردند و این تمرینات زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک انجام خواهد شد. ما نیز با مربیان و ورزشکاران به صورت کامل در ارتباط هستیم و تا اواسط دی ماه میزان آمادگی این ورزشکاران از سوی مربیان  به کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ارسال خواهد شد.  

مظلومی با بیان اینکه تمام تلاش بر محور موفقیت در پارالمپیک توکیو است افزود: شماری از ورزشکاران نابینا و کم بینا جواز حضور در بازی‌های پارالمپیک را کسب کردند و اکنون نیز شانس کسب مدال طلا در این تورنمنت بزرگ هستند. تلاش می کنیم با برنامه مدون این ورزشکاران به قله پارالمپیک که مدال طلا است برسند. سیاست کیفی‌گرایی کمیته نیز کمک می‌کند تا شمار کاروان از لحاظ کمی افزایش پیدا نکند اما از بعد فنی جایگاه آن در جدول رده‌بندی مدال‌ها جهش پیدا کند و این همان سیاستی بود که در سال ۲۰۱۸ و در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به خوبی جواب داد.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه سال ۲۰۲۱ برای ورزش ایران یک سال مهم به شمار می‌رود عنوان کرد: در بخش ورزش‌های پارالمپیکی سال آینده ۲ تورنمنت بزرگ و جهانی برگزار خواهد شد. در تورنمنت نخست ورزشکاران ما در آوردگاه توکیو حاضر خواهند شد تا با بهترین‌های جهان رقابت ‌کنند و در بخش جوانان نیز مسابقات بحرین در آذرماه برگزار می‌شود. برنامه فدراسیون این است که ورزشکاران نابینا با کمک کمیته ملی‌پارالمپیک بهترین نتایج را کسب کنند.  

وی در پایان با اشاره به مشکلات تیم فوتبال پنج نفره تصریح کرد: یکی از مشکلات ورزشکاران این رشته نبود زمین در استان ها است و تاکنون نیز چند بار از طریق وزارت ورزش این موضوع پیگیری کردیم. مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش مکاتبات لازم را انجام داد اما متاسفانه تاکنون شاهد همکاری استان‌ها در این زمینه نبودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha