ورزشکاران آذربایجان‌غربی به مرز ۱۰۰ هزار نفر رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: شاخص و سرانه ورزشی و حوزه جوانان استان در دولت تدبیر و امید نسبت به سال های پیش از فعالیت این دولت، صعودی بوده و تعداد ورزشکاران در استان به مرز ۱۰۰ هزار نفر رسید.

کیومرث پورایراندوست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دوران فعالیت این دولت، ورزشکاران سازمان‌یافته با ۶.۵۷ درصد رشد به ۹۸ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده؛ ضمن اینکه تعداد تیم‌های استان در لیگ‌های کشوری با ۱۰.۳۵درصد رشد به ۶۴ تیم افزایش یافت.

وی اضافه کرد: تعداد باشگاه‌های خصوصی نیز در این مدت در آذربایجان غربی ۱۱ برابر شده و به ۹۳۷ باشگاه افزایش یافته است ضمن اینکه تعداد باشگاه‌های تاسیس شده در استان به ۶۴۷ باشگاه رسیده که نسبت به اوایل دولت، ۱۲ برابر شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: ۴۰۰ ورزشکار استان در مسابقات خوشه‌چین شرکت کردند که موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدند ضمن اینکه تا این لحظه ۲۸۸ باب خانه ورزش روستایی در کشور افتتاح شده و تلاش می‌کنیم این تعداد تا پایان سال به ۳۰۰ خانه برسد.

پورایراندوست درخصوص اقدامات حوزه بانوان نیز گفت: بانوان ورزشکار استان در مسابقات مختلف ۶۱ مدال در مسابقات آسیایی، بین‌المللی و جهانی کسب کردند ضمن اینکه استان در این مدت ۱۶ اردوی تیم‌های ملی را میزبانی کرده و ۲۲۰ مسابقه قهرمانی کشور و منطقه‌ای نیز به میزبانی آذربایجان‌غربی برگزار شده است.

وی همچنین افزود: ۱۴۴ بانوی ورزشکار استان در طی این مدت به عضویت تیم‌های ملی درآمده و به مسابقات مختلف آسیایی، بین المللی و جهانی اعزام شده اند.

پورایراندوست گفت: با افتتاح ۶۲ پروژه شامل ۴۳ پروژه آن سرپوشیده و ۱۹ پروژه روباز در دولت تدبیر و امید، سرانه ورزشی استان با رشد قابل قبول به ۶۶ سانتی متر رسیده ضمن اینکه تعداد اماکن روستایی از ۱۰۸ به ۱۳۰ و اماکن شهری از ۲۵۲ به ۲۹۰ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان دهه مبارک فجر ۱۸ پروژه دیگر ورزشی در آذربایجان غربی افتتاح خواهدشد، افزود: افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزارنفری شهیدباکری ارومیه، اهتمام به تکمیل ورزشگاه‌های پنج هزار نفری سلماس، بوکان و مهاباد و احداث و تکمیل ورزشگاه‌های پنج هزار نفری خوی مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی در دولت تدبیر و امید بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد استان به ۱۱۱ سازمان در این دولت گفت: طی نزدیک به هشت سال، ۳۵ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان برگزارشده ضمن اینکه از از ۳۴ هزار ۶۶۰ تقاضای وام و تسهیلات ازدواج، ۱۲ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال به ۲۴هزار و ۲۱۵ متقاضی پرداخت شده است.

پورایراندوست افزود: در دوران دولت تدبیر و امید، آذربایجان‌غربی میزبان ۴۸۰ مسابقه قهرمانی کشور و منطقه‌ای و ۴۴ تورنمنت بین‌المللی بوده که میزبانی از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۱۹ و میزبانی از چند دوره تورنمنت بین‌المللی کاراته جام وحدت و دوستی از مهم‌ترین مسابقات برگزار شده ورزشی در استان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی، روستایی و بانوان جزو اولویت‌های دولت در استان بوده و استان آذربایجان‌غربی در گروه‌های همگانی، پژوهشی، ورزش قهرمنی و بانوان موفق به کسب رتبه اول ارزیابی‌های کشوری شده است.

پورایراندوست اضافه کرد: کسب عنوان بهترین پاسور جهان توسط سعید معروف، قویترین ورزشکار معلول جهان توسط زنده‌یاد سیامند رحمان نیز در دوران دولت تدبیر و امید در استان آذربایجان‌غربی رخ داده است.

هم‌اکنون تیم‌های شهرداری و آذرباتری ارومیه در لیگ برتر والیبال، تیم ۹۰ ارومیه در لیگ دسته یک فوتبال، تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال نشسته در حال رقابت با حریفان هستند و پنج شمشیرباز استان نیز در اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha