۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84162356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالگرد شهید سلیمانی در سقز به صورت مجازی برگزار می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سقز گفت: برنامه های علمی، معرفتی، تخصصی، ورزشی و کتابخوانی با استفاده حداکثری از فضای مجازی در راستای بزرگداشت سالگرد شهید قاسم سلیمانی و حماسه ۹ دی در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، ناصر خامی روز شنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی و حماسه ۹ دی، اظهار داشت: نهم دی به حق روز بصیرت ملت نامگذاری شده و این یوم، برگ زرینی است که با هوشیاری و بصیرت ملت ایران به تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب خلق شد و دشمن را نا امید کرد.

وی با بیان اینکه در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، افزود: این شهید والامقام به عنوان یکی از شهدای جهان اسلام و محور مقاومت، نقش محوری در مبارزه به تروریسم بد اندیش داشت.

خامی اضافه کردک با توجه به اینکه طرح مبارزه باکرونا شهید سلیمانی در شهرستان سقز در حال اجراست و دستگاه‌های اجرایی باید برای برگزاری این برنامه شاخص، ظرفیت‌های موجود به ویژه امکانات خودرویی را در اختیار ستاد کرونا قرار دهند.

جانشین فرمانده سپاه واحد سقز هم گفت: در آستانه دهه بصیرت که به نام بصیرت فاطمی، ولایت مداری و مقاومت علوی نامگذاری شده است، برنامه های متنوع شهرستانی و درون سازمانی از ۹ دی تا ۱۹ دی ماه برگزار می شود.

سرهنگ امیر احمدی افزود: نامگذاری دو بلوار در سقز به نام شهیدان سلیمانی و فخری زاده، برگزاری همایش بزرگداشت نهم دی ماه در صورت مهیا بودن شرایط و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا از جمله این برنامه هاست.

لقمان شیخ عزیزی، سرپرست شهرداری سقز هم از آمادگی شهرداری و شورا برای افتتاح دو بلوار مزین به نام شهدا خبر داد و اعلام کرد: برای ساخت و نصب سردیس هم برنامه ریزی لازم انجام خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز هم با بیان اینکه فقط نباید بُعد نظامی شهید سلیمانی برجسته شود به دیگر ابعاد شخصیتی این شهید اشاره کرد و افزود: وی شخصیتی بود که در راستای بصیرت افزایی به مردم جهان اسلام، شربت شهادت نوشید.

حجت الاسلام برومند رازیانی با اشاره به تجربه موفق در برگزاری مسابقه من محمد را دوست دارم، خواستار اجرای برنامه مشترک با همکاری ادارات شد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی توسط این سازمان که از ۱۳ آبان ماه شروع شده است و اوج آن در سالروز شهیدان حاج قاسم یعنی ۱۳ دی ماه خواهد بود، در دستور کار است.

محمد وارعی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی سقز هم گفت: نشست مجازی با محور ضرورت دشمن شناسی و فته شناسی، تولید محتوا در فضای مجازی، تدوین بیانیه، نشست اهمیت فرهنگ مقاومت و مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه های این مرکز علمی در گرامیداشت دهه بصیرت است.

هر یک از روسای ادارات شهرستان سقز هم همچون، بنیاد شیهد و امور ایثارگران، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ورزش و جوان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی سقز، از اجرای برنامه های متنوع، مختلف و برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، کتابخوابی و برنامه های دیگر برای بزرگداشت مقام شهید قاسم سلیمانی در شهرستان سقز خبر دادند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha