امسال هلال احمر چهارمحال و بختیاری به ۶ هزار نفر امدادرسانی کرد

شهرکرد -ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به رسالت و وظیفه امدادی این جمعیت گفت: داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان امسال به ۶ هزار و ۸۹۴ نفر حادثه‌دیده در قالب ۵۳۲ ماموریت امدادرسانی کردند.

ایرج کیانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این امدادرسانی‌ها در قالب ۲۵۵ حادثه جاده‌ای، ۱۳۲ مورد حادثه شهری، ۶۵ مورد حادثه کوهستان، ۳۰ حادثه دریایی، ۱۶ حادثه آتش‌سوزی مراتع، ۳۰ حادثه سیل و آب‌گرفتگی، ۱۳۲ حادثه شهری و ۳۸ حادثه از قبیل طوفان، خدمات حضوری برف و کولاک بوده است.

وی گفت: در امدادرسانی به این حوادث، امدادگران و نجاتگران ۲۴۶ نفر را به مراکز درمانی منتقل و ۲۲ نفر را به صورت سرپایی درمان کردند و۴۱ مورد عملیات رهاسازی توسط امدادگران در استان انجام شد.

کیانی افزود : ۹ سورتی پرواز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر استان انجام شد که این عملیات‌ها منجر به نجات جان افراد گرفتار در کوهستان و مناطق کوهستانی شد.

وی در خصوص وضعیت اسکان اضطراری مسافران گفت: بیش از ۴۵۸ نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شدند.

کیانی اظهار داشت:در این عملیات‌ها ۲ هزار و ۴۴ امدادگر و نجاتگر در قالب ۶۲۷ تیم عملیاتی با استفاده از ۴۴۵ دستگاه آمبولانس و خودرو امداد و نجات به کار گرفته شد.

وی افزود: در این مدت ۴۰ خانه هلال در مناطق روستایی استان فعال شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۶۰ خانه هلال دیگر در استان فعال شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت:  در استان ۶ هزار و ۹۷۸ نفر داوطلب و ۲۴۵ نفر عضو جمعیت هلال احمر استان هستند که در حوزه‌های مختلف امدادرسانی می‌کنند.

وی به توزیع بیش ۱۲ هزار بسته معیشی و بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر استان در قالب طرح مواسات و کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: اجرای طرح آمران سلامت، جمع‌آوری و توزیع کمک مومنانه،  شرکت در طرح‌های مختلف بازرسی از مکان‌های مختلف در راستای مقابله و پیشگیری از کرونا، ارائه آموزش به مردم در خصوص کرونا از برنامه‌های این جمعیت در سالجاری بوده است.

 به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که برخی از مناطق این استان به خاطر وضعیت جغرافیایی سخت‌گذر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha