سند تک برگی برای ۲۸۰ هزار هکتار اراضی ملی دامغان صادر شد

سمنان-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: سند تک برگی برای ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان، در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات، صادر شد.

علی اکبر عباسی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: اجرای قانون کاداستر و سنددارشدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه های دولتی را رفع می‌کند. 

وی اضافه کرد: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شد و سند مالکیت تک برگی این اراضی صادر شد. 

وی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد. 

عباسی راد افزود: از ابتدای امسال تاکنون برای هفت هزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی ملی هشت پلاک ثبتی در جنوب شهرستان دامغان، سند مالکیت تک برگی اخذ شد و باتوجه به هدف گذاری تثبیت مالکیت ۸۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان، ۶۳۰ هزار هکتار باقیمانده در حال پیگیری است. 

عباسی راد ادامه داد: اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تامین اعتبار لازم است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سو استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد. 

 شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای بیش از ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha