۳۰ رشته در حوزه علمیه به ساحت‌ تعلیم و تربیت اختصاص دارد

تهران- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ۴۰۰ رشته و گرایش مقطع در قالب درختواره آموزشی، در حوزه های علمیه طراحی شده است که بیش از ۳۰ رشته به ساحت های تعلیم و تربیت اختصاص دارد.

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، آیت‌الله علیرضا اعرافی در چهاردهمین برنامه «گفتگوی هفته» وزارت آموزش‌وپرورش که با حضور اعضای شورای معاونان، مدیران کل استان‌ها و مدیران ۷۶۰منطقه آموزش‌وپرورش کشور به میزبانی این وزارتخانه در تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی، شهدای علم و دانش و سردار حاج قاسم سلیمانی، خدمات آموزش‌وپرورش به نسل جوان به‌ویژه در دوره کرونا را قابل‌تقدیر بیان کرد. 

وی از «آموزش‌وپرورش»، «حوزه علمیه» و «دانشگاه»  به‌عنوان سه ضلع بنیادین تعلیم و تربیت نام برد و گفت: آموزش‌وپرورش بر همه نظامات فکری و آموزشی کشور اثرگذار است و این نقش مهم، همه ما را موظف به همکاری، همدلی و همراهی با این وزارتخانه می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این‌که مدیریت در حوزه تعلیم و تربیت به دانش‌افزایی مستمر، مطالعه و خود دانش‌افزایی نیاز دارد، اظهار داشت: یک مدیر در حوزه تعلیم تربیت، بیش از هر مدیر دیگری به دانش‌افزایی و خود دانش‌افزایی مستمر نیازمند است و باید از دانش به‌روز برخوردار و رویکرد جامع و فرابخشی داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مدیریت در حوزه منابع انسانی باید توأم با ابتکار، نوآوری و خلاقیت باشد؛ چرا که کلیشه ای شدن در مدیریت های آموزشی و پژوهشی سم مهلک است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: مدیر در حوزه تعلیم و تربیت باید مملو از عشق به تربیت و توانایی، ایجاد نشاط و انگیزه روز افزون در مجموعه را داشته باشد تا بتواند کاروان بزرگ تعلیم و تربیت را به پیش ببرد و به سرمنزل مقصود برساند.

وی با تاکید بر این که تمام نهادها و دستگاه های رسمی باید پیوست آموزشی و پرورشی داشته باشند، افزود: آموزش و پرورش قسیم دیگر دستگاه ها نیست، بلکه مَقسم است، بنابراین همه نهادها و دستگاه ها باید به نهاد تعلیم و تربیت کشور کمک کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ طرح مهم در حوزه های علمیه، در حال نهایی شدن و یا اجراست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور  تاکید کرد: حوزه علمیه هیچ گاه قصد ندارد جای دانشگاه و یا آموزش و پرورش را بگیرد، بلکه باید مکمل باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha