۷ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84163539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مکتب شهید سلیمانی الگوی ارزشمند برای جامعه بشری است

شهرکرد -ایرنا- فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی گفت: مکتب شهید سلیمانی الگوی ارزشمندی برای جامعه بشری است.

سردار علی‌محمد اکبری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود:شهید سلیمانی متعلق به کشور ایران نبود بلکه شخصیت اثرگذار  و متعلق به آزادیخواهان جهان اسلام بود که این اثرگذاری در زمان حیات و بعد از شهادتشان وجود داشته است.

وی گفت: شهید سلیمانی و همرزمانش در جبهه مقاومت ، در دفاع از ارزشهای انسانی و اسلامی  با دشمن و تروریست‌ها مبارزه کردند و پرچم اسلام را برافراشته کردند تا عزت مسلمانان برقرار باشد.

فرمانده سپاه استان با اشاره به فعالیت‌های این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این خدمت خالصانه علت محبوبیت ایشان نزد عموم مردم است.

اکبری به حضور میلیونی مردم عراق و ایران در تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: تشییع پیکر شهید و حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان نخستین سیلی بود که به گوش دشمنان نواخته شد که بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری به صورت مستقیم به مواضع آمریکا حمله نکرده بود.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال وبختیاری با بیان خاطراتی از دوران همرزمی با سردار شهید سلیمانی در جبهه مقاومت(سوریه) گفت: اقناع رزمندگان قبل از عملیات از ویژگی‌های این شهید بزرگوار در جبهه مقاومت و دوران دفاع مقدس بود.

اکبری افزود: احترام به همه، توجه ویژه به مهمانان از جمله رزمندگان افغانستانی، پاکستانی، و نیروهای حزب‌الله لبنان و سوریه در جمع مستشاران ایرانی، توجه ویژه به ریزترین مسائل شرعی و نماز اول وقت، از ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان، این شهید بزرگوار را بهتر از ما شناخته بودند، گفت: با ترور ایشان و شهادت این شهید بزرگوار،  ابهت ابرقدرتها و کسانی که خود را کدخدای دنیا می‌دانستند شکسته شد.

اکبری با تاکید بر اینکه دشمن هر زمانی که نقطه ضعفی پیدا کند به آن کشور حمله می‌کند و وقتی نمی‌تواند کاری انجام دهد دست به ترور می‌زند،افزود: دشمنان در فتنه ۸۸ به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

وی گفت: در آن زمان دشمن احساس کرد اختلافات، دوگانگی و ۲قطبی در کشور ما وجود دارد و برای بحث انتخابات برنامه‌ریزی کرد تا با ایجاد فتنه و اختلافاتی که بین نامزدها بوجود آمده بود به هدف برسد، اما مردم بصیر کشور با بهره‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری راه خود را از فتنه‌گران و معاندان جدا کردند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) افزود: مردم چهارمحال و بختیاری در هشتم دی‌ماه، پیشتازانه قبل از اینکه دیگر نقاط کشور به میدان بیایند، به میدان آمدند و نسبت به ولایت و آرمان‌های انقلاب اعلام وفاداری کردند.

اکبری، با گرامیداشت دهه بصیرت و سالگرد شهید سلیمانی، ایام فاطمیه و اربعین دانشمند شهید فخری‌زاده، گفت: بیش از ۷۵۰ عنوان برنامه در سپاه استان به صورت مجازی و با فضاسازی محیطی و نصب پوسترهای شهدا اجرا می‌شود.

وی افزود:برنامه‌های این دهه با محوریت تبیین مکتب شهید سلیمانی و بصیرت‌افزایی در دهه بصیرت، در قالب ۲۵ محور کلی در استان برگزار می‌شود.

به گفته وی،برپایی سرودهای پاتوقی،کمپین، پویش و هشتگ‌های مجازی، فضاسازی محیطی، به روز رسانی تابلوهای تبلیغاتی شهری، دل‌نوشته، تولیدات تصویری، رونمایی از سه عنوان کتاب با محوریت حاج قاسم سلیمانی، برگزاری مسابقات فرهنگی، جشنواره ادبی و شعر و داستان، رزمایش کمک مؤمنانه و اقدامات جهادی برای خدمت‌رسانی به محرومان از برنامه‌های این دهه در پایگاه‌های بسیج استان است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: با اجرای این طرح و همچنین طرح محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی۴۰ تا ۵۰ درصد آمار مراجعان به بیمارستان ها و مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی، از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۷۵۰ میلیارد ریال کمک مومنانه جمع‌آوری و توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

قاسم سلیمانی در اسفند ۱۳۳۵ خورشیدی در یکی از شهرستان های استان کرمان به نام رابُر چشم به جهان گشود.

سردار قاسم سلیمانی در ۱۳۷۹ خورشیدی از طرف آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.

پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، شهید سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت و در همین راه به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha