راه دسترسی ۹۵درصد روستاهای گرفتار در برف مازندران بازگشایی شد

ساری - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت که در حال حاضر مسیر دسترسی ۹۵ درصد روستای کوهستانی گرفتار برف استان برف‌روبی و بازگشایی شد.

حسن جهانیان عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز جمعه همراه با آغاز بارش سنگین برف مسیر دسترسی ۶۴۱ روستا از مجموع یکهزار و ۳۰۰ روستای کوهستانی مازندران مسدود شد. 

وی با شاره به اعزام سریع نیروهای راهداری و پاکسازی راه در ساعات اولیه آغاز بارش برف به مسیرهای اصلی و فرعی گفت: خوشبختانه تا پایان بارندگی ها محورهای مواصلاتی اصلی استان مسدود نشد و تردد به صورت عادی و روان در جریان بود. 

معاون راهداری مازندران اظهار داشت که بیشترین دغدغه مربوط به روستاهای واقع در مسیرهای فرعی و کوهستانی استان بود که با بارش سنگین برف مواجه شدند و در نتیجه باعث انسداد مسیر دسترسی ساکنین این مناطق شد.

وی اولویت اصلی پس از جاده های مواصلاتی را راه های دسترسی روستاهای پرجمعیت عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه تمامی مسیرهای روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار بازگشایی شد. 

جهانیان با اشاره به بازگشایی ۶۰۳ مسیر دسترسی از مجموع روستاهای گرفتار در بارش برف روز جمعه گذشته گفت: هم اکنون تنها راه دسترسی ۳۸ روستای بالادست مسدود است که همگی دارای سکنه محدود و اغلب دامدار هستند. 

وی بازگشایی مسیر این روستاها را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: بیشتر این روستاها مربوط به شهرستان سوادکوه ، ساری و نکا است که حدود نیمی از آن در ارتفاعات سوادکوه می باشد. 

معاون راهداری ضمن تاکید بر مسیر سخت‌گذر و بسیار طولانی این روستاها افزود: امیدواریم تا اواخر روز دوشنبه تمامی مسیر دسترسی روستاهای گرفتار برف بازگشایی شود. 

جهانیان به اعزام تجهیزات بیشتر به مناطق یاد شده اشاره کرد و گفت: انسداد راههای روستایی این مناطق به معنای عدم امدادرسانی در صورت لزوم نیست و همه امکانات برای تامین نیازهای اولیه ساکنان این بخش فراهم است، اما بازگشایی مسیر جاده ای یک ضرورت بوده و باید هرچه سریع تر انجام شود. 

بارش برف که از اواخر روز پنجشنبه وارد استان مازندران شد صبح روز جمعه شدت گرفت و در برخی مناطق روستایی استان به حدود ۷۰ سانتیمتر رسید. 

این بارش برف علاوه بر مسدود کردن راه روستایی مناطق کوهستانی ، برق دهها روستا را نیز قطع و ساکنان آن را بی‌برق کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha