سید حسن نصرالله : سعودی، اسراییل و امریکا درصدد ترورم هستند

تهران-ایرنا- سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اطلاعات ما حاکی است که سعودی ها بدنبال ترور من و دیگر فرماندهان حزب الله هستند و محمدبن سلمان ولیعهد سعودی در سفرش به واشنگتن مساله ترور مرا مطرح کرد و آمریکایی موافقت کرده اند که این ترور را اسرائیلی ها انجام دهند.

به گزارش ایرنا، نصرالله شامگاه یکشنبه  در مصاحبه با شبکه المیادین افزود: سعودی ها مدت هاست فکر ترور مرا در سر می پرورانند بخصوص از زمان شروع جنگ سعودی علیه یمن و منابعی به من گفتند سعودی حتی همه هزینه های جنگ احتمالی پس از ترور مرا پذیرفته است و آمریکایی ها هم تصمیم ترور مرا با اجرای اسرائیلی پذیرفتند.

دبیرکل حزب الله لبنان سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همراهانش را نیز به همگان به ویژه مردم ایران و عراق تسلیت گفت.

*تفاوت ترور شهیدان سلیمانی و المهندس با ترور شهیدان مغنیه و فخری زاده

وی با بیان اینکه « سعودی ها در سال های اخیر رفتارشان عاقلانه نیست و بر اساس کینه و حسد رفتار می کنند» تاکید کرد که ترور شهید حاج قاسم سلیمانی  و شهید ابومهدی المهندس هم یک طرح سه جانبه آمریکایی و اسراییلی و سعودی بود و هر سه طرف مرتکب این جنایت شدند.ترور شهید سلیمانی و شهید المهندس بر خلاف ترورهای شهید مغنیه و شهید فخری زاده عملیاتی مکشوفه بود. وی گفت که ترور سلیمانی و المهندس بر خلاف ترور مغنیه و فخری زاده، یک عملیات آشکار بود. محور مقاومت ضربه شهادت حاج قاسم سلیمانی را هضم کرد با وجود اینکه این ضربه سنگین بود.

*رسانه ای شدن شهید سلیمانی عمدی نبود

نصرالله تصریح کرد: در دوره قبل از شهادت حاج قاسم، شدیدا نگران حالش بودم و بارها به او هشدار دادم.عکس معروف من و حاج قاسم و المهندس متعلق به دو سال قبل بود. مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس در حمایت از گروه های مقاومت فلسطینی دور از دیدگان و پشت پرده بوده است. به چشم آمدن شهید حاج قاسم در رسانه ها با جنگ های ضد داعش در عراق آغاز شد اما عمدی نبود. رابطه شهید سلیمانی با مرجعیت دینی در عراق به ویژه در پرونده های اصلی، خوب بود.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: شهید سلیمانی شخصیتی کاریزماتیک و انسانی متمایز بود که  توانایی زیادی برای تاثیر گذاری بر دیگران داشت.گویی من بخشی از حاج قاسم و او بخشی از من بود و احساس می کردم ما یک نفر هستیم.

*توسل آمریکایی ها به امان نامه شهید سلیمانی برای خروج از عراق زیر آتش بی امان مقاومت

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد:شهید سلیمانی در دنیا زندگی می کرد اما در این دنیا نبود، انسانی برنامه ریز و استرتژیست و همزمان مرد میدان و تاکتیک بود.آمریکایی ها زیر آتش شدید عراق را ترک کردند تا حدی که به شهید سلیمانی (برای امان نامه گرفتن و خروج امن) متوسل شدند. ارتش آمریکا نامه ای برای شهید سلیمانی فرستاد تا به آمریکایی ها برای خروج بدون تلفات از عراق کمک کند.

*شهید سلیمانی پشت پرده انتقال موشک های کورنت به مقاومت فلسطینی بود

وی ادامه داد: شهید سلیمانی با همه گروه های فلسطینی از جمله گروه های ملی و مقاومت ارتباط داشت. شهید سلیمانی برای حمایت لجستیک از گروه های فلسطینی هیچ خط قرمزی نداشت.پشت پرده ارسال موشک های کورنت از طریق سوریه برای مقاومت فلسطین در غزه، برای حماس و جهاد و بعد از جنگ تموز، شهید سلیمانی بود. با موافقت بشار اسد از این موشک ها برای حماس و جهاد در غزه فرستادیم. بشار اسد رئیس جمهور سوریه رابطه ما با حماس بعد از بحران سوریه را درک می کرد. موشک های کورنت که در جنگ تموز علیه اسراییل استفاده کردیم، سوریه از روسیه خریده بود...جنگ تموز همان جنگ معروف ۳۳ روزه است.

*المهندس مردی شبیه سلیمانی

نصرالله افزود: ابومهدی المهندس شخصیتی قوی و شبیه شهید حاج قاسم بود؛ فرماندهی بزرگ بود.در میدان سیاست و جهاد شخصیتی بزرگ بود و در نبرد علیه داعش همراه حاج قاسم بود. شهید المهندس شریک اصلی در ایجاد دو پیروزی در مقابل اشغالگران امریکایی و داعشی بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که آنچه در باره ترورها گفته می شود، مبتنی بر تحلیل های منطقی است. 

*ضرورت هوشیاری در روزهای باقی مانده از دوره ترامپ

دبیر کل حزب الله  همچنین گفت: باید تا مدت باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ، با احتیاط و هوشیاری برخورد کنیم.

وی افزود: از شخصیتی از نوع دونالد ترامپ که جنون خود بزرگ بینی دارد و به شدت خشمگین است، نمی توان انتظار چیزی را داشت.

نصرالله سفر مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل را نیز مرتبط با دولت جدید آمریکا و در خصوص نزاع اسرائیلی- فلسطینی دانست و تاکید کرد که وی به درخواست جو بایدن برای برطرف ساختن نگرانی اسرائیل به آنجا رفته است.

*ماسک  های نفاق با توافقات سازش از چهره رژیم های فریبکار افتاد

نصرالله گفت: از سرخوردگی عربی شگفت زده نشدم زیرا رژیم های عربی فلسطینی ها را به کلامی می فروختند. ما به روند سازش از این زاویه نگاه می کنیم که بازار نفاق (نظام های عربی سازشکار) پایان یافت، ماسک ها از چهره ها افتاد و واقعیت این رژیم ها آشکار شد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ایران تنها بهانه ای برای رژیم های عربی سازشکار است؛ آنهایی که توافق های سازش را امضا کردند زیرا قضیه فلسطین باری بر دوش آنها بود. هیچ چیز توجیه کننده آن نیست که جهان، فلسطین را رها کند.

*اعراب ۴۸ مشتاق ترین انسان ها برای آزادی کامل فلسطین هستند

نصرالله اضافه کرد: قدرت محور مقاومت چندین برابر بیش از آن چیزی است که سال ها پیش بود اما اراده از همه چیز مهم تر است. فلسطینی های ۴۸ (ساکن در مرزهای ۱۹۴۸ تحت اشغال اسرائیل) برادران و خانواده ما و از مشتاق ترین انسان ها به آزادی فلسطین از رود (اردن) تا دریا (مدیترانه) هستند. در هر جنگ آینده ای عقل ها و قلب های فلسطینی های ۴۸ با ما خواهد بود زیرا دلبسته هر آرزویی برای آزادی فلسطین هستند.

*آنچه سید حسن نصرالله به اسماعیل هنیه گفت

سید حسن نصرالله درباره روابط حماس و نظام سوریه چنین گفت: من بارها با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در سفر اخیرش به لبنان دیدار کردم. با آقای هنیه درباره قضایای مختلف منطقه از جمله سوریه صحبت کردم. رابطه حماس و سوریه باید دوباره به روال خود بازگردد و این نیازمند زمان است. بر این باورم که حماس در جهت بهبود روابط خود با دمشق در چارچوب منطقی گام بر می دارد. با آقای هنیه در این باره گفت و گو کردیم که جنبش حماس باید در جهت دهی به رویکردهای منطقه ای کمک کند.

وی افزود: به عنوان مسلمان، موضع حزب عدالت و توسعه در مغرب را دردناکتر و خطرناکتر از سازش رژیم ها می دانم. معیار اصلی در عملیات مقاومت، روحیه است.

نصرالله تصریح کرد: رزمایش های مشترک بین گروه های مقاومت در غزه، گامی بسیار مهم و جلوه گاهی از قدرت است که دشمن را می ترساند.

*اکثر عملیات ضد آمریکایی را در عراق گروه های مقاومت انجام دادند

وی خاطرنشان کرد: اکثریت قاطع عملیات نظامی علیه اشغالگر آمریکایی در عراق به دست گروه های مقاومت انجام شد این در حالی است که شبکه های تلویزیونی ماهواره ای عربی از پخش ویدیوهای عملیات مقاومت عراقی علیه اشغالگران آمریکایی امتناع می کردند. گروه های جوان بدون پوشش سیاسی، مقاومت ضد نیروهای آمریکایی را در عراق را آغاز کردند.

نصرالله به المیادین گفت: ترامپ نیروهای آمریکایی را در عراق و سوریه برای غارت ثروت های این دو کشور نگه می دارد.اگر مقاومت عراقی نبود اکنون سفارت آمریکا، عراق را اداره می کرد. محور مقاومت پیروزی های بزرگی را حاصل کرد و اگر مقاومت نبود سازمان تروریستی داعش بر منطقه حاکم می شد.

*ارتش آمریکا نیروی قدس را تهدید به بمباران در داخل ایران کرد

به گفته سید حسن نصرالله، ارتش آمریکا شهید حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس را تهدید به بمباران مراکز آنها در داخل ایران در صورت حمایتشان از مقاومت کرد.هزاران عملیات انتحاری علیه عراقی ها اجرا شد اما عملیات مقاومت دقیق و برای فشار بر اشغالگران بود.

*خون شهیدان سلیمانی و المهندس هدر نخواهد رفت

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد، سیلی تاریخی و راهبردی و معادله ای برای مقابله با آمریکایی ها بود (اهمیت این ضربه) صرفا به کشته های حمله نیست. واشنگتن گمان می کند ترور سران مقاومت به این محور پایان می دهد در حالی که حقیقت محور مقاومت قائم به شخص نیست.

نصرالله این را هم گفت که «کسانی که آمر و مجری ترور شهیدان سلیمانی و المهندس بودند باید هر کجا هستند تحت پیگرد قرار گیرند؛ هر کس شریک این جنایت بوده هدفی برای هر انسان وفادار به این دو شهید است و هرچند، واکنش به ترور این شهیدان مساله (نیازمند به) زمان است، اما خونشان هرگز هدر نخواهد رفت. »

*نگرانی شهید سلیمانی در قیام های منطقه ای

سید حسن نصرالله از نگرانی شهید سلیمانی با این عبارات پرده برداشت: شهید سلیمانی همواره نگران این بود که آمریکایی ها تلاش کنند بر موج قیام ملت ها برای هدف قرار دادن بعض نظام ها سوار شوند. شهید سلیمانی اولین کسی بود که خطر ضد سوریه به نام بهار عربی را درک کرد. طرف های حامی و تامین کننده مالی و فرماندهان حقیقی معارضان سوریه به سرعت دست به سلاح بردند. از همان ابتدای ناآرامی های سوریه، با بسیاری از طرف های مخالف نظام ارتباط گرفتیم تا بحران را حل کنیم اما همگی درخواست ما را رد کردند.

تصمیم بین المللی و منطقه ای بزرگی بر این بود که با سوریه بجنگند تا مانع حل مسالمت آمیز بحران شوند. قدرت های خارجی حامی معارضان سوری مطمئن بودند که نظام سوریه دو ماهه سقوط می کند. هدف، تغییر نظام سوریه و روی کارآوردن رژیم ضعیفی بود که دستورکارهای ترکیه و قطر و عربستان را اجرا کند. نظامی سست که با اسرائیل سازش کند و با سیاست های واشنگتن کنار بیاید. در مقابل ما دو گزینه بیشتر نبود؛ تسلیم و سقوط منطقه یا مقاومت و پایمردی.

*ویژگی نظام سوریه

به باور دبیر کل حزب الله لبنان، ویژگی سوریه، استقلال رای و شجاعت سران آن و خم نشدن نه مقابل دشمنان و نه دوستان است. تصمیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای پایداری، انگیزه اصلی همپیمانان در حمایت از دمشق و ایستادن در جبهه آن بود. بشار اسد هرگز در طول جنگ و در سخت ترین مراحل جنگ، دمشق را ترک نکرد.

*روس ها تردید داشتند اما ورودشان بسیار موثر بود

نصرالله افزود: ورود نظامی روسیه به سوریه بسیار موثر بود و مسکو ابتدا برای ورود به جنگ جاری در سوریه تردید داشت.

*درباره سفر شهید سلیمانی به مسکو

دبیر کل حزب الله به تشریح ماجرای سفر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: شهید سلیمانی به مسکو رفت و دیداری دو ساعته با پوتین داشت. او نقش اقناع پوتین برای ورود نظامی روسیه به سوریه را بازی کرد.

پوتین گفت که بعد از تشریح واقعیت میدانی سوریه از زبان شهید سلیمانی، درباره ورود نظامی به سوریه قانع شد. پوتین رئیس جمهور روسیه و همه جهان می دانند که مسکو از دروازه سوریه به دنیا بازگشت.

*شهید سلیمانی از لوجستیک جنگ ۲۰۰۶ زیر آتش تا پناه دادن به آوارگان جنگی

نصرالله ادامه داد: در جریان جنگ تموز (۳۳ روزه) شهید سلیمانی از ضاحیه جنوبی بیروت لبنان فقط ۴۸ ساعت جدا شد تا گزارش وضع میدانی را بدهد. تمام بمباران اسرائیلی ها در جنگ تموز نتوانست حمایت لوجستیکی از مقاومت را متوقف کند. شهید سلیمانی در پیگیری پناه دادن به پناهجویان بعد از جنگ تموز ۲۰۰۶ نیز نقش و مسئولیت داشت. در عوض، همان زمان، عده ای از مقام های سیاسی لبنان برای بیشتر نگه داشتن مردم آواره در خیابان ها طرح می ریختند.

*قاآنی راه شهید سلیمانی را ادامه می دهد

دبیر کل حزب الله لبنان به میزان شناخت خود از فرمانده جدید سپاه قدس اشاره و تشریح کرد: شناخت من از اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس به زمانی طولانی باز می گردد که معاون شهید حاج قاسم بود. مسیر نیروی قدس با حاج اسماعیل قاآنی ادامه خواهد یافت.

*علی محسن؛ شهیدی که خواب از چشمان صهیونیست ها ربوده است

هر چه تهدید از دشمن می شنوید برای این است که می داند ما به قتل شهیدمان در سوریه واکنش نشان خواهیم داد. همچنان سر وعده خود در پاسخ به دشمن اسرائیلی به خاطر شهادت علی محسن در سوریه هستیم.

*اسرائیلی ها درباره سلاح دقیق ضد پهپاد اما مخفی حزب الله می دانند

حرکت پهپادهای صهیونیستی نیز در فضای لبنان ترس شدید از پاسخ مقاومت را نشان می دهد. اسرائیلی ها می دانند که سلاح مناسب را به سوی پهپادهای آنان شلیک کردیم بدون اینکه آن را علنی کنیم.

*موشک های مقاومت دو برابر سال گذشته شده است

تعداد موشک های دقیق مقاومت دو برابر سال پیش شده است. هر چیزی در عمق فلسطین اشغالی را که بخواهیم می توانیم با دقت هدف بگیریم.

* دست پر مقاومت از چیزهایی که اسرائیل درباره آن هیچ نمی داند

همچنین اسرائیلی ها نگران هسند نه مقاومت به ویژه با رفتن ترامپ از کاخ سفید و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با ایران. مطمئنیم که پیروزی نزدیک است. اسرائیل باید در خشکی، دریا و هوا از مقاومت نگران باشد. چیزهایی در دست مقاومت است که اسرائیل درباره آن هیچ نمی داند و در دایره بسیار بسته ای قرار دارد.

*هدف ما آدمک های اسرائیلی در مرزها نیست

نیاز به فعالیت نمایشی در مرزها برای هدف گرفتن مجسمه ها (آدمک های عروسکی اسرائیل به جای سربازان) نداریم بلکه به واکنش واقعی نیاز داریم.

*مذاکرات ترسیم مرز در دولت فعلی آمریکا به جایی نمی رسد

مذاکرات درباره ترسیم مرزهای دریایی (بین لبنان و رژیم صهیونیستی) در سایه دولت فعلی آمریکا به هیچ جا نمی رسد.

*دفاع از منابع آب لبنان

حق ماست که از سرقت آب های طبیعی خود به دست اسرائیل جلوگیری کنیم و تردیدی نیست که توان آن را داریم.

*کلید واژه تشکیل دولت لبنان

مشکل اعتماد، تشکیل دولت لبنان را به تاخیر انداخته است و (این بی اعتمادی) بین عون و حریری است. فضای مثبت و همکاری بین ما و نخست وزیر سعد حریری حاکم است.

*ایران درباره عراق و یمن به آمریکا و اروپا چه گفت؟

خطای ارزیابی در ربط دادن برخی پرونده های داخلی کشورها با عامل خارجی وجود دارد.

ایران بزرگترین قدرت منطقه ای و محور اساسی منطقه است.ایران در پرونده ها خرید و فروش نمی کند و با آمریکایی ها به جای ملت ها مذاکره نمی کند.تهران به اروپایی ها ابلاغ کرد که  خواهان مذاکره از جانب یمنی ها و دیگران نیست.

واشنگتن اصرار داشت با تهران در پرونده عراق به مذاکره بنشیند در حالی که ایران آشکارا خواهان حضور عراقی ها در مذاکرات بود. هیچ توافق آمریکایی – ایرانی به حساب پرونده های منطقه ای نخواهد بود. (ایران حساب توافقاتی مانند برجام را از مسائل منطقه جدا می داند)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha