سایت‌های شبکه تلفن روستایی آذربایجان‌غربی پرسرعت می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طرح برگردان بزرگترین شبکه تلفن روستایی (GSM – WLL) به تلفن همراه در این استان اجرایی شده است و در این راستا سایت‌های شبکه تلفن روستایی به نسل اینترنت پرسرعت ارتقا می‌یابد.

قاسم جلیلی‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موضوع ارتقای دیتای این سایت‌ها در دستور کار قرار دارد و ارتقای تکنولوژی ارتباطی ۳۰۲ سایت به نسل سوم و چهارم تلفن همراه در آذربایجان‌غربی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این طرح  با اعتبار دولتی و به پیمانکاری اپراتورهای ارتباطی در دست اقدام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به روند اتصال اینترنت روستایی در استان، گفت: تاکنون اتصال اینترنت بیش از ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برقرار شده و تامین اینترنت مابقی روستاها در اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار دارد.

جلیلی‌نژاد افزود: پوشش شبکه پهن‌باند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به ۲ سال گذشته ۱۲ برابر شده‌ که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشته‌است.

وی بیان کرد: توسعه ارتباطی در مناطق روستایی و محروم در اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش ایرنا سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می‌شود.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha