هوای مازندران تا پایان هفته شرایط نسبتا پایدار دارد

ساری - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره‌کل هواشناسی مازندران، شرایط جوی این استان تا آخر این هفته را نسبتا پایدار توصیف کرد و از افزایش تدریجی دما در مناطق مختلف خبر داد.

علی‌اصغر بسطامی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، دمای هوای مازندران از امروز تا شنبه هفته آینده روند افزایشی خواهد داشت.

وی ، وضعیت هوای مارندران در روز جاری را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما در طول روز توصییف کرد و افزود که دمای کمینه در شهرهای جلگه‌ای صفر تا ۲ درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد : در روز سه شنبه نیز هوای استان صاف تا نیمه ابری است و از اواخر روز با افزایش ابر و در ارتفاعات با وزش باد همراه می شود.

بسطامی گفت : شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری است و گاهی با افزایش ابر و وزش باد همراه می شود و در روز پنجشنبه نیز شهروندان شاهد هوای صاف تا نیمه ابری خواهند بود که گاهی با افزایش ابر همراه می شود و برای آخر هفته و شنبه آینده نیز هوای صاف تا نیمه ابری را پیش رو دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت دریای مازندران نیز تا سه روز آینده دارای موج کوتاه است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود، دمای فعلی شهر ساری را ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و افزود : حداکثر دمای این شهر تا پایان امروز به ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

او ادامه داد : طبق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، نوسانات دمایی در مازندران از امروز تا آخر هفته جاری یک تا ۲ درجه خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد داشت.

جدول داده های آماری بارندگی پاییزه هواشناسی مازندران نیز نشان می‌دهد که بیشترین میزان بارش پاییزی امسال مربوط به ماه آذر با ۸۶.۲ میلی متر بود. میزان بارندگی ماه آبان ۵۲.۳ و ماه مهر هم ۶۷ میلی متر بوده است.

هواشناسی مازندران همچنین اعلام کرد که پاییز امسال بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره آماری مربوط به جویبار با ۵۴ درصد و بیشترین افزایش هم مربوط به سوادکوه با ۶۳ درصد بوده است.

میزان بارندگی مازندران در ۹ ماهه سال جاری هم حدود ۵۰۱ میلی متر اعلام شده است که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت تغییر چندانی ندارد ، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۱ درصد کاهش نشان می دهد.

هواشناسی مازندران همچنین وضعیت بارندگی در ماه دی سال جاری را در محدوده نرمال ، بهمن ماه را کمتر از نرمال و ماه اسفند را هم بیشتر از نرمال پیش بینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha