سخنگوی جنبش نجباء: سردار شهید سلیمانی فرمانده اصلی محور مقاومت بود

تهران– ایرنا- «نصر الشَمَّری» سخنگوی جنبش اسلامی نجباء از سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده اصلی میدانی محور مقاومت در منطقه یاد کرد و شهید ابومهدی المهندس را یار همیشه همراه سردار دلها خواند و با تاکید برخروج اشغالگران از منطقه،گفت که عراق هرگز به قطار عادی سازی روابط با اسراییل نمی پیوندد.

سخنگوی رسمی جنبش نُجَباء روز (دوشنبه) در گفت وگو با ایرنا، ضمن تجلیل از رشادت‌های شهیدان سپهبد سلیمانی و المهندس، برخی رژیم‌های عربی سازشکار را که با دشمن صهیونیستی روابط خود را عادی کرده اند، "خائن و فاسد" خواند و تصریح کرد که عراق هرگز به پروژه ننگین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد پیوست.

سحرگاه جمعه ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.

سردار سلیمانی و ابو مهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، توسط پهبادهای آمریکایی هدف قرار گرفتند و هر دو شهید (ترور)شدند.

« سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله لبنان هم یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه المیادین تاکید کرد که فرماندهان بزرگ محور مقاومت براساس یک پروژه مشترک دولت آمریکا و رژیم های سعودی و صهیونیستی ترور و به شهادت رسیدند.

سرداران محمدی و علوی

ایرنا: یک‌ سال از ترور شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دو تن از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت اسلامی توسط دولت آمریکا می گذرد، نظر خود را در خصوص تأثیرات حیات و شهادت این دو شهید گرانقدر بیان کنید.

الشَمَّری: فرمانده سپاه اسلام «حاج‌ قاسم سلیمانی» در واقع فرمانده میدانی اصلی محور مقاومت از فلسطین گرفته تا لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان بود و فعالیتش به جمهوری اسلامی ایران محدود نمی‌شد، فعالیت وی از مرزهای ایران گذشته بود و در همه میادین مبارزه نیروهای آزادی‌بخش با مستکبران، اشغالگران و ظالمان حضوری فعال داشت.

شهید «ابومهدی المهندس» نیز در راه ایشان گام برمی‌داشت، این بزرگواران فرماندهان نظامی نبودند که در اتاق‌های جنگ تحت‌الحفظ عملیات‌ها را برنامه‌ریزی کنند، بلکه سردارانی محمدی و علوی بودند که خودشان در صف اول میدان حضور داشتند و هیچ‌گاه از ایثار جان در حفاظت از فرزندان مجاهد خود بخل نورزیدند.

این بزرگترین تأثیر و وسیع‌ترین برکات را در میدان محقق کرد، زیرا با وجود یکی از آن‌ها یا با حضور هردو، عزم مجاهدان استوار می‌شد و حماسه در خونشان می‌جوشید، به‌طوری‌که گاهی اوقات حتی فراموش می‌کردند امکانات مورد نیاز عملیات را مطالبه کنند و با کمترین امکانات اما باسرعت به‌سمت میدان نبرد حرکت می‌کردند.

هزاران درس

وجود آنان فقط جنبه روحیه‌بخشی نظامی و حماسی نداشت، بلکه برای رزمندگان، منبعی ایمانی، تربیتی و فکری بود؛ ظرفیتی که این دو شهید بزرگوار حتی در سخت‌ترین اوضاع از آن غافل نبودند و همیشه به نماز، دعا و ذکرهای وارده از معصومین علیهم‌السلام توصیه می‌کردند و اینگونه بود که در میدان‌های مختلف علی‌رغم هجوم وسیع دشمنان و شدت درگیری، پیروزی‌های بزرگی محقق شد.

اگر زندگی آنان مدرسه و مکتب بود، در شهادتشان هزار درس وجود داشت، زیرا این شهادت یک انتخاب الهی بود که قبح جنایت متجاوزان را آشکار کرد. آثار بزرگ و عمیقی بر این عروج ملکوتی مترتب است، به‌طوری‌که جهان بعد از شهادت این دو بزرگمرد با جهان قبل از آن متفاوت است و در آینده نزدیک به برکت این خون‌های پاک شاهد نتایج بزرگی خواهیم بود.

اشغالگران بزودی از منطقه خواهند رفت

ایرنا: مطالبه اخراج تروریست‌های آمریکایی از عراق، یکی از بازخوردهای شهادت حاج‌قاسم و ابومهدی با رأی پارلمان عراق بود که تاکنون عملی نشده است. لطفا دلیل تأخیر را بیان کنید.

الشَمَّری : این تأخیر یک دلیل بیشتر ندارد؛ برخی سیاست‌مداران خاضع در برابر اراده آمریکا که حکومت‌هایی ذلیل‌تر از خود تشکیل می‌دهند، علت این تاخیر است. آن‌ها وجود خود را وابسته به وجود آمریکایی‌ها می‌بینند، زیرا با ملت خود قطع رابطه کرده‌اند و طمع دارند که اشغالگران از ثروتی که از این کشور غارت می‌کنند، شاید نان‌ریزه‌ای هم به آنان بدهند.

درعین حال، هیچ‌کس نباید به سروصدا و بوق‌های رسانه‌ای آمریکایی‌ها توجه کند. به یاری خدا به‌زودی خواهند رفت و مزدوران حقیر خود را در منطقه تنها خواهند گذاشت.

عراق هیچگاه به قطار سازش نمی پیوندد

ایرنا: ترامپ در پایان ریاست‌جمهوری خود تلاش دارد کشورهای عربی را به سازش با رژیم صهیونیستی وادار سازد. در این راستا، چهار رژیم عربی با اسرائیل سازش کرده‌اند و احتمال دارد برخی دیگر از رژیم‌های عربی نیز به این قطار بپیوندند. نظر شما چیست؟

الشَمَّری: باید بگویم که عراق هیچ‌گاه با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار نخواهد کرد و به قطار سازشکاران نمی پیوندد.

سرزمین علی، حسین و اباالفضل علیهم‌السلام پاک‌تر از آن است که با رابطه با سازشکاران آلوده شود، هرکسی که به‌دنبال قدم گذاشتن در این باتلاق باشد، پایان خود را با دست خود رقم زده است. فرج الهی و تحقق وعده او از این سرزمین خواهد بود و هرکس ذره‌ای ایمان دارد، در این امر تردید نمی‌کند.

اما برخی رژیم‌های کوچک عرب حاشیه خلیج‌فارس در واقع فقط با اسرائیل سازش نکرده‌اند، بلکه آنها برای تداوم بخشیدن به حیات این رژیم اشغالگر فلسطین تلاش می کنند و هرآنچه در مدت اخیر رخ داد، فقط آشکارسازی روابطی بود که در خفا انجام می‌شد.

آنان فقط روابطی را که سال‌ها پنهان نموده بودند، آشکار کردند و با این کار، خودشان را به باتلاق پستی و رذالت انداختند. این امر باعث می‌شود که ملت‌ها آنان را نپذیرند و هیچ راه فراری نیز برایشان باقی نماند و امت آنها و تاریخشان را لعنت می کند؛ تاریخی که با خیانت، ترور و فساد آلوده کردند.

پیام و درس شهادت سردار سلیمانی و ابوالمهندس

ایرنا: پیام شهادت حاج‌قاسم و ابومهدی برای ما و متقابلا برای دشمنان اسلام چیست؟

الشَمَّری : شهید حاج‌قاسم سلیمانی سخن مهمی با این مضمون داشت که اگر کسی در دنیا مانند شهدا زندگی نکند، شهید نخواهد شد. همانگونه که حیات حاج‌قاسم سلیمانی برای همه مجاهدان و کسانی که در راه امام‌حسین علیه‌السلام گام برمی‌دارند درس‌آموز بود، شهادت او نیز بزرگترین آموزه‌ها را برای آزادگان به همراه داشت. ما از او آموختیم که ثبات عقیده، قبل از حرف، با خون نوشته می‌شود و اینکه مدافع حرم باید به ابوالفضل العباس علیه‌السلام اقتدا کند و آماده قطع شدن دست‌ها و تکه‌تکه شدن در راه خدا باشد.

همچنین از شهید سلیمانی آموختیم که هرچه مسیرها متفرق شوند، راهی نزدیکتر از راه ولی الله الاعظم عجل‌الله ‌فرجه و نائب او به خدا وجود ندارد، گرچه دشمنان علیه این راه مستحکم اقدام کنند؛ زیرا هرکس برای هدفی تلاش کند، هرقدر زمان طولانی شود، به هدف خود خواهد رسید و اینگونه بود که او پس از چهل سال جهاد به مقام شهادت رسید.

ما از او آموختیم که هرچند دشمن می‌تواند جان انسان را با بدترین روش‌ها بگیرد، اما نباید اجازه داد تا ایمان ما را بگیرد؛ زیرا ما با ایمانی که از خداوند عزوجل قدرت می‌گیرد پیروز خواهیم شد. فرج و نصرت نزدیک است و هر صاحب بصیرتی آن را می‌بیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha