استاندار: ۹۰ درصد جمعیت کردستان تحت پوشش طرح شهید سلیمانی است

سنندج‌ - ایرنا - استاندار کردستان گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معادل ۹۰ درصد جمعیت این استان تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا بهمن مرادنیا روز دوشنبه در بررسی طرح شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه هزار و ۴۰۰ نفر از مجموعه دانشگاه، سپاه و هلال احمر در قالب این طرح در پایگاه‌های بهداشت و مقاومت بسیج استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه افراد مشکوک به کرونا این استان در هر روز ۱۵۰ نفر اکنون و پس از اجرای طرح شهید سلیمانی به ۷۲ نفر رسیده است افزود: میانگین فوتی بر اثر کرونا در استاننیز پس از اجرای ای طرح از  ۱۳.۶ نفر در روز اکنون به ۶.۲ نفر کاهش پیدا کرده که نشان‌ دهنده کاهش ۵۵ درصدی است.

مرادنیا یادآور شد: هماهنگی و همکاری مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها و از جمله میان سپاه و دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح شهید سلیمانی برقرار شد.

وی اضافه کرد: اگر طرح شهید سلیمانی با همین جدیت و دقت ادامه یابد شاهد ادامه روند بهبود شرایط هستیم و امید می‌رود تعداد مبتلایان در کردستان به حداقل رسیده و در نهایت صفر شود.

گروه‌های چهارگانه‌ای در قالب  طرح شهید سلیمانی تشکیل شده که شامل ۴۰۰ گروه رصد و شناسایی، ۱۲۱ تیم مراقبتی پزشک و پرستار، ۱۴۰ تیم نظارتی و ۳۴۰ تیم حمایتی است و تاکنون  ۱۰ هزار تست سریع در استان تقسیم شده و اجرای آن تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha