۱۱ واحد تولیدی خراسان رضوی کالاهای وارداتی را در داخل تولید می‌کنند

مشهد- ایرنا- معاون برنامه ریزی سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در راستای کاهش واردات، ۱۱ واحد تولیدی در این استان برخی کالاهای وارداتی را در داخل استان تولید می‌کنند.

جواد خزائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا برای ۱۰ واحد تولیدی خراسان رضوی نیز به منظور تولید داخلی کالاهای وارداتی جواز تاسیس صادر شده است.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت کاهش واردات به میزان ۱۰ میلیارد دلار را طی چهار سال هدفگذاری کرده و هم اکنون ۲۱۰ قلم کالای مورد نیاز در بخش تولید کشور از طریق واردات تامین می‌شود که در راستای کاهش آنها ۲۳۶ طرح و واحد صنعتی تولیدکننده این کالاها در کشور شناسایی شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: واحدهای تولید ۱۷ قلم از این کالاها در اجرای بیش از ۲۰ طرح صنعتی در این استان شناسایی شده که پیگیری حل مشکلات، پرداخت تسهیلات بانکی به آنها و تسریع در راه اندازی این طرحها برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در این راستا ۱۱ واحد تولیدی استان انواع کنتور برق و قطعات برقی خودرو، انواع تریلرونیم برای پشت وسایل نقلیه، چراغ ال.ای.دی دار، لامپ ال.ای.دی، دیود نوری، چراغ روشنایی و پالایشگاهی ضد انفجار، موتور برقی ضدانفجار، کانکس متحرک شبکه تلفن همراه، کمربند ایمنی خودرو، شلنگ هیدرولیک فرمان خودرو، سوپاپ خودرو، شیر برقی و فن کوئل، الکتروموتور ضد انفجار، ماشین آلات صنایع لبنی، منابع تغذیه مخابراتی را تولید کرده‌اند.

خزائی ادامه داد: تاکنون برای تولید کالاهای وارداتی در اجرای ۱۰ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۱۵۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای پنج هزار و ۲۴۰ نفر در خراسان رضوی جواز تاسیس صادر شده که اجرای آنها بین ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وی گفت: این تولیدات شامل کنسانتره فلورین و اسید فلوریک، الکترود گرافیتی، فروآلیاژها، کائولن وفلدسپار، لوله و ورق استیل، ورق آلیاژی خاص، اجرام نسوز، پودر سوپر جاذب، کود گوگرد اوره و بیکربنات آمونیم است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: سهم این استان از منابع کل کشور پنج تا ۶ درصد است و طی چهار سال آینده باید میزان واردات کالا را تا ۶۰۰ میلیون دلار کاهش دهیم که هدفگذاری امسال کاهش ۱۴۰ میلیون دلار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha