۸ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84164803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه میلیارد ریال به هنرمندان صنایع‌دستی شیروان پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شیروان گفت: سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی این شهرستان در ۹ ماه امسال پرداخت شد.

میثم زارع روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات در قالب وام‌های ۱۵۰ و ۳۰۰ میلیون ریالی به ۲۰ صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی شهرستان پرداخت شد.

وی با اشاره به ظرفیت مشاغل خانگی در افزایش تولید و اشتغال، عنوان کرد: با توانمندسازی اقشار کم‌درآمد شهرستان از طریق تکیه‌بر مشاغل خانگی و فعالیت در حوزه صنایع‌دستی، می‌توان اقتصاد این خانواده‌ها را بهبود داد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شیروان افزود: شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی شهرستان با هدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی اهم برنامه‌های این اداره است.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۰۰ هنرمند صنایع دستی در این شهرستان فعالیت دارند گفت: تولیدات شیروان بیشتر در زمینه گلیم است اما آمار دقیقی از تعداد هنرمندان در این رشته در دست نیست.

زارع اظهار داشت: اینک ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان شیروان از بیمه برخوردار هستند.

گلیم، جاجیم، تولیدات چرمی و مصنوعات چوبی ازجمله محصولات صنایع‌دستی در این شهرستان است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که هنرمندان زیادی در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم، سفره کردی و سفالگری دارد.

بیشتر ساکنان شهرستان شیروان کرمانج و ترک هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha