مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سلیمانی از سوی یک نهاد روسی برگزار شد

مسکو - ایرنا - در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار مبارزه با تروریسم سلیمانی وبینار موسوم به «امت اسلام قاسم سلیمانی را به یاد دارد» روز دوشنبه از سوی نهاد روسی محور مقاومت ، با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی و دینی فدراسیون روسیه  و ایران امروز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا بررسی نقش و جایگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی، حمایت بی‌وقفه از مسلمانان و ملت های آزادیخواه و نیز مبارزه خستگی‌ناپذیر در برابر قدرت‌های زورگو از اهداف مهم این نشست برخط بود که توسط یک پایگاه اطلاع رسانی روسی با عنوان محور مقاومت برگزار شد.

«نفیق الله آشیروف» رییس اداره دینی بخش آسیایی مسلمانان روسیه، «اسماعیل شعبان» رییس جمعیت مسلمانان تالش، «محمد صلاح الدین‌اوف» رییس پایگاه اطلاع رسانی اسلام نیوز، «انار رمضان‌اوف» رییس سازمان دینی کوثر، «نوری محمد زاده» رییس سازمان دینی شیعیان ماخاچ قلعه، «آناستاسی یژووا» مدیر پایگاه اطلاع رسانی محور مقاومت در روسیه و «ماییس قربانوف» ایران‌شناس و کارشناس مسایل سیاسی، میهمانان روسی این وبینار بودند.

در این نشست همچنین کاظم جلالی سفیرجمهوری اسلامی ایران در روسیه و حجت الاسلام اکبری جدی رئیس مرکز اسلامی مسکو به نمایندگی از کشورمان، دیدگاه‌های خود درباره شخصیت والای دینی، عرفانی و نظامی سردار سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی بیان کردند.

پایگاه اطلاع رسانی محور مقاومت نهاد روسی برگزار کننده این وبینار پایگاهی اینترنتی است که در آن رویدادهای مربوط به مبارزه با رژیم صهیونیستی و وقایع مربوط به کشورهای شیعه مذهب و در مورد شیعیان ازجمله جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود.

هدف این پایگاه اطلاع رسانی، شامل محور مقاومت (ایران، عراق، سوریه، جنبش حزب الله لبنان، فلسطین و یمن) مقابله با طرح آمریکایی-صهیونیستی برتری در خاورمیانه و نیز جنگ با گروه های افراط گرا و وهابی اعلام شده که ابزار سیاست های اسراییل و آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند.

مجریان این سایت اینترنتی، هدف خود را مقابله با هر گونه جریان تکفیری، نژادپرستی و ایدئولوژی انحصارگری ملی ازجمله در منطقه خاورمیانه اعلام کرده اند.  

این پایگاه  کانالی در یوتیوب با نام محور مقاومت دارد که فاطمه آناستازیا رژوا خبرنگار روس مجری اصلی این طرح است و در آن فیلم های مختلف مربوط به رویدادهای شیعیان و جریان مقاومت مبارزه با رژیم صهیونیستی و مقابله با آمریکا منتشر می شود.

همچنین به مناسبت گرامیداشت سالگرد ترور ناجوانمردانه سردار مبارزه با تروریسم وبیناری  وبینار « مبارزه با تروریسم و افراط گرایی با تاکید بر نقش شهید سلیمانی » با حضور اندیشمندانی از روسیه و ایران  فردا سه شنبه از سوی  سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار خواهد شد.

انجمن اسلامی دانشجویان مسکو نیز بمناسبت سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مراسم بزرگداشتی در دو بخش برگزار خواهد کرد.

 بخش اول شامل برگزاری جشنواره ادبی، هنری سردار دل ها با هدف ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت با محورهای قطعه ادبی، خاطره نویسی، دلنوشته و همچنین در زمینه عکاسی مرتبط با شهادت سردار سلیمانی. شایان ذکر است که به برگزیدگان در این بخش جوایزی نفیس اهداء خواهد شد.

 بخش دوم نیز برگزاری وبینار علمی مکتب شهید سلیمانی وتحلیل از شخصیت عملکرد و تبیین  مکتب فکری و عملی سردار شهید سلیمانی با سخنرانی اندیشمندان و صاحبنظران در زمینه محور مقاومت و استکبار ستیزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha