مردم از ویژگی‌های اخلاقی حضرت زهرا (س) الگوبرداری کنند

یزد - ایرنا-  امام جمعه شهر ابرکوه گفت: مردم باید از ویژگی‌ها ، سجایای اخلاقی و خصوصیات بارز زندگانی حضرت فاطمه (س) بانوی بزرگ جهان اسلام درس بگیرند و آن را در تمامی عرصه های زندگی و آموزه های دینی خود الگو قرار دهند.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی دوشنبه شب در مسجد جامع ابرکوه با تسلیت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) اظهارکرد: آن حضرت با تمامی وجود در دفاع از امامت به بزرگترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام تبدیل شد و در این مسیر جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه با بیان اینکه ولایتمداری بزرگترین درس و آموزه های حضرت فاطمه (س) به جهان اسلام است، افزود : آن حضرت به عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت آخرین پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) پرورش یافت .

حسینی تصریح کرد: آن حضرت فقط اسوه فاضله زنان نبود بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در برگرفت.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نماد پاکی، عفت ، الگو و گوهری ناب برای بانوان مسلمان است ، خاطرنشان کرد: جامعه به ویژه بانوان جامعه اسلامی باید بیش از پیش سیره آن یگانه بانوی اسلام را به ویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.

سیره عملی حضرت فاطمه (س) باید سرلوحه زندگی شیعیان باشد 

حسینی در ادامه  با اشاره به اینکه آن حضرت اسوه حسنه و الگوی نمونه انسان‌هایی است که برای حق و حقیقت زندگی کرد ، ادامه داد: سیره عملی حضرت فاطمه (س) باید سرلوحه زندگی مردم مسلمان خصوصا شیعیان باشد که  اگر خدای‌ ناکرده ذره‌ای از آن فاصله گرفته شود، دچار خسران می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، به همین مناسبت آحاد مختلف مردم شهرستان ابرکوه با سیاه پوش کردن معابر و برپایی مجالس عزاداری در سوگ دخت رسول مکرم اسلام (ص) به سوگ نشسته اند.

حضرت فاطمه (س)، در سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه مکرمه و در خانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی بزرگ  اسلام است.

در باره زمان شهادت حضرت زهرا (س) ۲ تاریخ ۷۵ روز و دیگری ۹۵روز پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) مشهور است

با توجه به رحلت پیامبر اسلام (ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت ۷۵ روز، در تاریخ سیزدهم تا پانزدهم جمادی الاول، شهادت حضرت زهرا (س) است و این ایام را فاطمیة اول می خوانند.

اما بنا به روایت  ۹۵ روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیه دوم می خوانند.

ابرکوه ۷۳ هیات مذهبی دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha