دید افقی در گردنه‌های مهاباد به ۵۰ متر کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ دید افقی در گردنه‌های این شهرستان را به ۵۰ متر کاهش داده و رانندگان را مجبور به استفاده از چراغ مه‌شکن کرد.

محسن خادمی روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون دید افقی در گردنه‌های"جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت به طول هفت کیلومتر به کمتر از ۵۰ متر و در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان به طول چهار کیلومتر به ۱۰۰ متر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تردد در سایر محورهای مواصلاتی این شهرستان بدون مشکل جریان دارد اضافه کرد: رانندگان باید با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و قبل از سفر نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد در خصوص دستگیری سه نفر به اتهام سرقت تابلوی علایم و پایه‌های گاردریل گفت: برخی افراد سودجو اقدام به سرقت تابلوی علایم و گاردریل نصب شده در جاده‌های این شهرستان کرده‌اند که با همکاری نیروی انتظامی تاکنون سه متهم دستگیر شده است.

وی افزود: افراد از خرید این اموال از سارقان خودداری کنند و در صورت مشاهده فروش و حمل و نقل تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی در ضایعات فروشی مراتب را از طریق شماره تلفن‌های گویایی ۱۱۰ و ۱۹۴ اطلاع دهند.

وی با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از ششم آذر امسال در این شهرستان افزود: امسال با توجه بارش برف زودهنگام این طرح که قرار بود از ۱۵ آذر شروع شود از ششم آذر با مشارکت ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین آغاز شد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال است.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha