۹ دی ۱۳۹۹، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84165477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار ایثارگر و جانباز قزوینی متقاضی دریافت زمین مسکونی هستند

قزوین- ایرنا- معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: سه هزار ایثارگر و جانباز قزوینی متقاضی زمین برای ساخت مسکن هستند که تا پایان سال آینده به یک هزار و ۵۰۰ نفر در قالب طرح اقدام ملی واگذار خواهد شد.

محمدرضا شکوهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسکن یکی از مهمترین نیازهای جامعه ایثارگران است به همین دلیل مسوولان بنیاد با اتخاذ راهکارهای مختلف از جمله پرداخت وام خرید و ساخت مسکن تلاش می‌کنند تا این نیاز برطرف شود.

وی اظهار داشت: در طرح واگذاری زمین به ایثارگران استان چهار گروه شامل همسر شهید، فرزند شهید، جانباز بالای ۲۵ درصد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که تاکنون از تسهیلات زمین و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده نکرده‌اند و فرم جیم این افراد در اداره کل راه و شهرسازی استان سبز باشد می‌توانند از این طرح بهره مند شوند.

شکوهی اضافه کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده قرار است تا پایان امسال قطعات زمین مسکونی به ۳۰۰ نفر از واجدان شرایط واگذار شود و ۷۰۰ نفر تا پایان دولت دوازدهم و مابقی تا پایان ۱۴۰۰ زمین دریافت خواهند کرد.

 وی با اشاره به مشکل مسکن جامعه ایثارگران، تصریح کرد: به همین منظور بنیاد شهید و امور ایثارگران، راهکارهایی مختلفی از جمله پرداخت وام خرید و ساخت مسکن را برای رفع این مشکل اتخاذ کرده است تا خانواده‌های شاهد و ایثارگر فاقد مسکن خانه‌دار شوند.

این مسوول اضافه کرد: هرساله معرفی و پرداخت وام مسکن به جامعه ایثارگران از نیمه دوم سال شروع می‌شود و تا پایان نیمه اول سال آینده ادامه دارد.

شکوهی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ سهمیه استان قزوین یک هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات مسکن بود که به دلیل کمبود اعتبارات قرار است ۴۷۳ فقره تخصیص داده شود که تاکنون ۳۰ نفر از متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده اند.

معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اضافه کرد: سال گذشته سهمیه استان یک هزار فقره بود که ۴۵۳ فقره تسهیلات با بهره چهار درصد به متقاضیان تخصیص داده شد.

وی بازپرداخت این وام‌ها را ۲۰ ساله عنوان کرد و افزود: امسال میزان وام مسکن پرداختی به جامعه ایثارگران در مرکز استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها یک میلیارد ریال و روستاها ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شده است که با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن جوابگوی نیاز متقاضیان نیست.

استان قزوین دارای سه هزار شهید سرافراز و هفت هزار و ۲۰۲ جانباز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha