ترامپ همچنان بر ادعای تقلب در انتخابات تاکید می کند

تهران–ایرنا–دونالد ترامپ نه تنها تاکنون شکست در برابر «جو بایدن» رقیب دموکرات خود را نپذیرفته و درحالی که تنها ۲۰ روز دیگر تا پایان دوره ریاست جمهوری وی زمان باقی است، بر ادعای تقلب در انتخابات2020 ادامه می دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ترامپ در توئیتی جدید بار دیگر ادعای تقلب در ایالت پنسیلوانیا مطرح کرد. رئیس جمهوری آمریکا در توئیت تازه خود که برای چندمین بار از سوی توئیتر برچسب نادرست بودن مطلب اضافه شده، نوشت: «خبر فوری؛ در ایالت پنسیلوانیا ۲۰۵هزار رای بیشتر از رای دهندگان بوده، این  مساله در این ایالت (تغییر وضعیت آرا) به تنهایی می تواند به نفع ترامپ برگرداند».

ترامپ درحالی در واپسین روزهای ریاست جمهوری خود موضوع تقلب انتخاباتی، در ایالت پنسیلوانیا را مطرح می کند که نتایج نهایی آرا انتخاباتی دراین ایالت از سوی مقامات ایالتی و قضایی ایالت پنسیلوانیا تایید رسمی شد.

جو بایدن در  پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالات پنسیلوانیا توانست با کسب سه میلیون و ۴۵۹ هزار و ۹۲۳ رای و به دست آوردن ۵۰ درصد آرا برنده این انتخابات شود؛ ترامپ اما با کسب سه میلیون و ۳۷۸هزار و۲۶۳نفر و به دست آوردن ۴۸.۸درصد آرا بازنده شد.

ترامپ به دنبال ایجاد آشوب 

ترامپ با ادامه نپذیرفتن شکست در انتخابات و تاکید بر ادعاهای خود مبنی بر وجود تقلب در این انتخابات؛ کارشناسان و مقامات امنیت ملی آمریکا نسبت به این رفتار ترامپ هشدار داده و آن را برای امنیت ملی این کشور خطرناک می دانند.

در همین حال ترامپ روز گذشته (دوشنبه) در یک پیام توئیتری برپایی تظاهرات در واشنگتن دی.سی  در ۱۷ دی  ماه را به هواداران خود یادآوری کرد، وی پیشتر از هواداران خود خواسته بود تا در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این تاریخ در پایتخت آمریکا دست به تظاهراتی «ناآرام» بزنند.

ترامپ با این رفتار خود نشان داد که برای وی تنها پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا مهم است و نه مردم آمریکا.

نتیجه سوءمدیریت ترامپ در دوره چهار ساله وی بخصوص در شش ماه پایانی در امور داخلی آمریکا، بحران نژادپرستی، شیوع مرگ بار ویروس کرونا و بیکاری  بی سابقه ناشی از آن  دراین کشور بود.

وی به مدت پنج روز با پرداختن به بازی گلف در اقامتگاه خصوصی خود در مارالاگو ایالت فلوریدا، ۱۴ میلیون شهروند بیکار آمریکایی که متکی به کمک های فدرال بودند را به حال خود رها کرد و در بازگشت پیام یادآوری حضور در تظاهرات را به هواداران خود  داد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا که اواخر ژانویه و اوایل ماه فوریه(دی و بهمن98) حدود ۱۴ نفر و  تنها یک جان باخته داشت، اکنون تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ از مرز ۱۹ میلیون و ۷۸۰هزار نفر عبور کرده که از این تعداد نیز بیش از ۳۴۳هزار نفر جان باخته اند.

تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا بر این باورند که ترامپ  قصد دارد تا پیش از برگزاری مراسم تحلیف در اول بهمن ماه، آشوب و اغتشاش به راه انداخته و باعث مختل شدن این مراسم شود.

رئیس سابق سیا: روزهای بسیار خطرناکی در پیش رو است

اکنون این هشدار «جان برنان» رییس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)  که در ۲۸ آبان ماه، حدود دو هفته پس از انتخابات درباره پافشاری ترامپ مبنی بر تقلب داده بود، رنگ حقیقت به خود می گیرد.

برنان در آن تاریخ به شبکه خبری سی ان ان  گفته بود: ۶۰ روز آینده با حضور ترامپ در  کاخ سفید، روزهای بسیار خطرناکی است، ترامپ همچنان قصد ربودن انتخابات از بایدن را دارد.

جو بایدن با کسب ۳۰۲ رای الکترال برنده انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد و ترامپ نیز با کسب ۲۳۲ رای الکترال شکست خورد.

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha