۱۰ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 3141
کد خبر: 84166700
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکز مثبت زندگی در طبس راه‌اندازی شد

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۶
کد خبر: 84166700
مراکز مثبت زندگی در طبس راه‌اندازی شد

بیرجند - ایرنا - رییس اداره بهزیستی طبس از راه‌اندازی مراکز «مثبت زندگی» در شهرهای عشق‌آباد و دیهوک با هدف ارائه‌ آسان و باکیفیت‌تر ۲۲ مورد از خدمات سازمان بهزیستی به مددجویان خبر داد.

محمد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این همه امور اداری و پیگیری‌های مربوط به مددجویان به‌صورت دستی و سنتی انجام می‌شد اما به تازگی و با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی از جمله در شهرهای عشق‌آباد و دیهوک طبس، ۲۲ مورد از خدمات سازمان بهزیستی بر پایه فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد که موجب خدمات‌دهی سریع‌تر و با کیفیت‌تر به مددجویان شده است.

وی یکی از اقدامات مراکز مثبت زندگی را جذب کمک‌های خیران عنوان کرد و گفت: اکنون پرونده‌های کاغذی و سنتی جمع‌آوری شده و تمامی امور مربوط به مددکاران و مددجویان از طریق نرم‌افزار تلفن همراه پیگیری و رصد می‌شود که این کار موجب ارتقای کیفی خدمات، کاهش ترددهای غیرضروری و توزیع عادلانه خدمات شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان طبس مهمترین وظیفه بهزیستی را توان‌بخشی مددجویان دانست و افزود: بهزیستی از طریق ارائه وام‌های بلاعوض و کمک‌های نقدی و غیرنقدی هدفمند در راستای اشتغال‌زایی و خودکفا شدن مددجویان تلاش می‌کند تا مددجویان زیر پوشش پس از مدتی بتوانند خودکفا شده و به‌صورت مستقل امرار معاش کنند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های بهزیستی در این زمینه که در شهرستان طبس نیز اجرا و مؤثر واقع شده، تشکیل گروه‌های همیار متشکل از حداقل پنج مددجو برای راه‌اندازی کسب و کار مستقل است که بهزیستی پس از بررسی و تایید طرح کسب و کار، به هر گروه ۳۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می‌کند.

حسینی افزود: در حوزه مسکن نیز خدمات قابل توجهی به مددجویان ارائه شده که از جمله می‌توان به پرداخت کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های دارای ۲ معلول یا بیشتر به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در شهر و ۸۵۰ میلیون ریال در روستا اشاره کرد.

وی گفت: ‌اکنون چهار مرکز مشاوره رایگان زیر نظر بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان طبس فعال است که خدمات آن نه فقط منحصر به مددجویان بلکه برای همه اقشار جامعه بوده و موجب کاهش مشکلات ژنتیکی و معلولیت‌ها در آینده می‌شود و از طریق شماره تلفن چهار رقمی ۱۴۸۰ نیز قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از معلولان سال ۸۳ تصویب، سال ۹۶ بازنگری و سال ۹۷ ابلاغ شد ولی تاکنون اجرایی نشده است افزود: آن‌طور که شایسته معلولان است، از آنان حمایت نمی‌شود و از مسوولان، خیران، صاحب‌نظران، روحانیون و صاحبان تریبون انتظار می‌رود تا بیش از پیش در این حیطه به بهزیستی کمک کنند تا بتواند بهتر پاسخگوی نیازهای معلولان و مددجویان باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha