۲۰۷ کیلومتر رودخانه در خراسان شمالی لایروبی و ساماندهی شد

بجنورد- ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: این استان ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که تاکنون ۲۰۷ کیلومتر آن لایروبی و ساماندهی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، مهندس وحید واسطه روز چهارشنبه اظهار داشت: تنها در ۹ ماه امسال حدود ۱۴ کیلومتر از رودخانه ها و مسیلهای استان  لایروبی، بازگشایی و یا ساماندهی شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای لایروبی و بازگشایی و یا ساماندهی این رودخانه ها و مسیلها در سال جاری را ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت: حدود ۹ کیلومتر از این رودخانه ها در محدوده شهرستان بجنورد، سه  کیلومتر و ۳۳۰ متر در شهرستان شیروان، حدود یک کیلومتر در شهرستان مانه  و سملقان و ۶۷۰ متر نیز در شهرستان شیروان لایروبی، بازگشایی و یا ساماندهی شده است.

وی از جمله مهم‌ترین این رودخانه ها را رودخانه های چری، اوغاز و زیارت در شیروان، رودخانه های بدرانلو، بش قارداش، پلنگ دره و مسیل پیربز در بجنورد،  رودخانه های درکش و شیرین دره در مانه و سملقان و رودخانه چشمه خالد آباد و کلات در اسفراین ذکر کرد.

به گفته وی از ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه  استان ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن مهم است و تاکنون حریم و بستر یکهزار و ۵۹۳ کیلومتر از این رودخانه ها مطالعه و مشخص شده است.

استان خراسان شمالی با حدود ۲۸ هزار کیلومتر مربع در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha