سرما و انباشت آلاینده‌های جوی در خراسان رضوی ماندگار است

مشهد- کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: هوای سرد به ویژه در شبها همراه با افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی استان خراسان رضوی همچنان ماندگار است.

زهرا آهنگرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیشب کمینه دمای هوا در تمامی مناطق استان طبق شبهای گذشته زیر صفر بوده است و همچنان این شرایط ادامه دارد.
وی ادامه داد: طی چهار شب گذشته قوچان با کمینه دمای هوای بیشتر از ۱۵ درجه زیر صفر سردترین شهرستان خراسان رضوی بوده است به طوری که طی این مدت کمینه دمای هوا در این شهرستان تا ۱۹ درجه زیر صفر نیز رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمینه دمای هوای دیشب مشهد ۶ درجه زیر صفر بود و  دمای شبانه در مشهد با افزایش یک تا ۲ درجه ای همچنان زیر صفر باقی می ماند.

آهنگرزاده افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد هشت درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به روز گذشته ۲ درجه افزایش دارد و برای روزهای آینده تغییر محسوسی ندارد.
وی ادامه داد: هم اکنون در شهرستانهای صنعتی خراسان رضوی غبار ناشی از آلاینده‌های جوی نمایان است و در مناطق شرقی تشکیل مه همراه با کاهش دید برای امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه پیش بینی شده است.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت گذر ابر، بدون رخداد بارش و افزایش سرعت وزش باد در مناطق مختلف خراسان رضوی را شاهد خواهیم بود.
آهنگرزاده افزود: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۶ درجه زیر صفر و کلات با بیشینه دمای هوای ۱۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند و طی این مدت بیشترین سرعت وزش باد در فریمان با شدت ۲۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha