عملیات احیای ۱۹۵ هکتار از دشت آلونی شهرستان خانمیرزا انجام شد

شهرکرد -ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی خانمیرزا چهارمحال و بختیاری از انجام عملیات احیای ۱۹۵ هکتار از دشت(مَرغزار) آلونی در این شهرستان با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

اسماعیل امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بذرپاشی در این دشت تاکنون۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: با اشاره به اینکه پوشش مرتعی این مَرغزار به دلیل بهره‌برداری بی‌رویه، فشار حداکثری دام بر مرتع، خشکسالی، تغییر اقلیم تضعیف شده است، عملیات احیا مَرغ آلونی امسال به وسیله بذرپاشی در ۱۹۵ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات آغاز شد.

به گفته وی، برای احیاء این مَرغزار از بذرهای اسپرس، سه کاله و قره یونجه استفاده شده و به مدت ۲ سال این منطقه قرق خواهد شد تا پوشش مرتعی و علوفه مَرغ بازگشت داده شود.

امیری اظهار داشت: برای اجرای عملیات بذرپاشی و احیاء این مَرغ یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال هزینه شده است و این طرح در راستای بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور به گروه‌ها و تشکل‌های محلی و بهره‌برداران بومی واگذار شده است تا از ظرفیت دامداران و بهره برداران در بحث حفاظت و قرق استفاده شود.

به گزارش ایرنا، خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha