۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84167462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لغو ناگهانی سفر خداحافظی معاون ترامپ به فلسطین اشغالی

تهران-ایرنا- منابع خبری رژیم صهونیستی از لغو ناگهانی سفر خداحافظی «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا به تل آویو خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رسانه‌های صهیونیستی، سفر «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تل آویو لغو شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی چندی پیش گزارش داده بود که پنس قرار است چند روز مانده به پایان ریاست جمهوری ترامپ برای آخرین بار به تل آویو سفر کند.

 اواسط دسامبر ۲۰۲۰ رسانه‌ها گزارش دادند که معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است ششم ژانویه سال آتی میلادی و برای یک سفر طولانی بین‌المللی آمریکا را ترک کند تا علاوه بر اسرائیل به بحرین و لهستان هم برود.

سفر آخر پنس به فلسطین اشغالی مربوط به ژانویه ۲۰۲۰ است که در نشست جهانی هولوکاست شرکت کرده بود.

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا با درخواست وکلای تیم حقوقی ترامپ برای همراهی با آنها به منظور عدم تایید پیروزی «جو بایدن» در جلسه شمارش آرای الکترال مخالفت کرد.

وکلای ۱۲ حامی جمهوری‌خواه ایالت تگزاس اعلام کردند که پنس به درخواست آنها برای پیوستن به تلاش‌ها جهت تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پاسخ نداده است.

لوئی گومرت روز دوشنبه به دادگاهی در تگزاس علیه مایک پنس شکایت کرد تا شاید بتواند آخرین تیر برای جلوگیری از پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات آمریکا پیش از ۱۷ دی ماه را پرتاب کند.

در این دادخواست، گومرت به دنبال صدور حکمی در دادگاه است که معاون رئیس جمهوری را وادار می‌کند که آرای گزینشگران ایالت‌ها را نادیده بگیرد و در عوض تابلوی رقیب آن را بالا ببرد.

گومرت که این دادخواست را روز یکشنبه به دادگاه فدرال تگزاس ارائه داده است، معتقد است قانون اساسی صریحا متهم پنس را به عنوان فردی تعیین می‌کند که مشخص کند تا کدام مجموعه آرای گزینشگران انتخاباتی شمارش شوند یا آنکه به حساب نیایند.

به گفته تارنمای بلومبرگ، این شکایت آخرین دادخواست از پرونده‌های قضایی است که سعی در خنثی کردن رقابت ریاست جمهوری ۱۳ آبان دارد که در آن بایدن با بیش از هفت میلیون رای، ترامپ را شکست داد.

از نظر گومرت، معاون رئیس جمهوری باید بتواند نظرات قانونگذاران ایالتی تحت رهبری جمهوری‌خواهان در آریزونا، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین را اعلام کند.

این در حالی است که ویلیام بار وزیر دادگستری مستعفی آمریکا در آخرین نشست خبری خود تصریح کرد هیچ مدرکی از فساد و تقلب گسترده در انتخابات به دست نیامده است که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha