۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۳۰
کد خبر: 84167630
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه عکس در مساجد خراسان رضوی گشایش یافت

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۳۰
کد خبر: 84167630
نمایشگاه عکس در مساجد خراسان رضوی گشایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: به مناسبت دهه بصیرت نمایشگاه‌های عکس و پوستر مربوط به فتنه و بصیرت در ۱۰ مسجد مشهد به نمایش گذاشته شد و به صورت دوره‌ای در بقیه مساجد هم این کار انجام خواهد شد.

حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: اجرای سرودهای خیابانی با محوریت مساجد، برگزاری مسابقه از وصیت نامه شهید سلیمانی و همچنین مسابقه نقاشی با موضوع مکتب شهید سلیمانی و پخش کلیپ و نماهنگ در مساجد ویژه و سطح یک برخی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این دهه است.

وی ادامه داد: همچنین سامانه اعزام سخنران راه اندازی شده است که امامان جماعت هر مسجد با مراجعه به این سامانه سخنران مورد نظر خود را انتخاب و برای برگزاری برنامه به مسجد خود دعوت می‌کنند. طرح شبکه اعزام سخنران مسجدی طرح وسیعی است که تنها شامل شهر مشهد نخواهد شد و در دیگر مساجد شهرهای استان هم اجرا می‌شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: در این سامانه اسامی هر سخنران به طور تخصصی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، ثبت شده است. 

وی افزود: یکی از رسالت‌های روحانی مسجد این است که اهل سیاست باشد و مسائل را دقیق شناسایی کند و عالم به زمان خود باشد، همچنین باید اهل معرفت و معنویت و وسط میدان خدمت رسانی اجتماعی باشد. 

حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع ادامه داد: مساجد جنبه مردمی دارند و وابسته به هیچ جناحی نیستند در طرح مسجد سنگر سلامت این پایگاه‌های مردمی همراه با دیگر نهادها و سازمان‌ها از جمله بسیج جامعه پزشکی، سپاه، کمیته امداد و دیگر ارگانها به منظور مقابله با کرونا وارد میدان شدند.
وی با بیان اینکه مساجد در کنار هدایتگری جامعه وظیفه ارائه خدمت اجتماعی را هم برعهده دارند گفت: در موضوع کرونا نیز وظیفه مساجد این بود که برای رفع آن و کمک به مردم پناهگاه آنها باشد.

هم اینک ۲۴۰۰ مسجد در خراسان رضوی در طرح مسجد سنگر سلامت مشارکت دارند.

۱۰ هزار و ۵۰۰ مسجد در خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی وجود دارند که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ مسجد در خراسان رضوی است.

نهم تا نوزدهم دی ماه به دهه بصیرت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha