خاموشی: سازمان اوقاف از طرح های دانش بنیان حمایت می‌کند

همدان- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر حمایت این سازمان از طرحهای دانش بنیان گفت: واقفان را به سمت پشتیبانی از نخبگان و شرکت های دانش بنیان برای اجرای پروژه های نوین مورد نیاز کشور هدایت می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی روز چهارشنبه در آئین افتتاح حسینیه ثارالله شهر همدان، اظهار داشت: از طرحهای علمی و دانش بنیان در تمام مناطق کشور حمایت می‌کنیم و به واقفان برای پشتیبانی و سرمایه گذاری در اینگونه طرح ها مشاوره می دهیم.

وی با بیان اینکه در هر استان زیرساخت های متفاوتی وجود دارد، گفت: بر اساس ظرفیت های موجود هر منطقه طرح های دانش محور را شناسایی و برای حمایت از آنها برنامه ریزی می کنیم. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون در زمینه تجهیزات پزشکی و زنجیره های کشاورزی و مواد پروتئینی در استان های مختلف اقدام کرده ایم و همچنین در زمینه الکترونیک، موتورهای برقی، پرورش جنین گاوی فعالیت های اثربخشی در حال انجام است.

حجت الاسلام خاموشی افزود: در این برهه از زمان باید برای تامین و رفع نیازهای اقتصادی کشور با استفاده از توان و دانش بومی تلاش کنیم و سازمان اوقاف با فعالسازی معاونت بهره‌وری در مرکز و استانها به دنبال تحقق این مهم است. 

او به ظرفیت های استان همدان دراین زمینه هم اشاره کرد و گفت: آمادگی حمایت از استارت آپ ها در این استان را داریم به شرطی که این طرحها به مرحله تجاری سازی رسیده باشند. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از افزایش مبلغ جایزه «البرز» خبر داد و افزود: برای تشویق و تقویت بخش دانش آموزی، دانشجویی و  اختراعات امسال جایزه این رویداد علمی را ۲ برابر شده است. 

وی تصریح کرد: افزایش کمی موقوفه ها در دوران پس از انقلاب بسیار امیدبخش بوده اما ترویج و توسعه وقف های نوین و علمی در اولویت برنامه های سازمان اوقاف قرار دارد. 

به گفته حجت الاسلام خاموشی، یکی از وظایف مهم اوقاف حفظ موقوفه ها، افزایش منافع و اجرای نیات واقفین است و برای عمل به این وظیفه و احیای موقوفه ها همواره تلاش می کنیم. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به استان همدان از موقوفه های شهرستان ملایر نیز بازدید کرد.

همچنین حسینیه ثارالله واقع در طبقه زیرین آستان امامزاده  عبدالله شهر همدان امروز در آیینی با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha