۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات دوران کرونا در چهارمحال ‌و ‌بختیاری پرداخت شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از زمان آغاز پرداخت تسهیلات دوران شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از شیوع این ویروس در استان پرداخت شده است.

حفیظ‌الله فاضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که سهمیه استان برای برخورداری از تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا ۲۵ هزار نفر در قالب یک هزار صنف بود اما اصناف استان استقبال چندانی از این طرح نکردند و تاکنون ۱۳ هزار و ۴۹۷ نفر در سامانه کارا ثبت‌نام کرده و برای آنها تشکیل پرونده شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا از مجموع ۲۷۰ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده ناشی از شیوع کرونا برای استان، تاکنون۱۰۰میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده و ۲۵ میلیارد تومان نیز در سیستم بانکی قرار دارد که با تکمیل مراحل مربوطه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه۳۰ آذر آخرین فرصت برخورداری از این تسهیلات  اعلام شد، تصریح کرد: با این وجود این محدودیت زمانی برای فعالان سه حوزه ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود ندارد و صاحبان کسب و کار در هریک از این حوزه‌ها می‌توانند همچنان از این تسهیلات استفاده کرده و در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: این تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی متقاضی برای هر نیروی کار ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان و برای مشاغل خویش‌فرمایی ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

فاضلی خاطر نشان کرد: بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه با نرخ ۱۲ درصد است که پس از ۲ ماه تنفس آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا دولت برای حمایت از بنگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، پرداخت تسهیلات به متقاضیان را مصوب کرد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha