۱۳ دی ۱۳۹۹، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84168652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴۰ هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین خراسان رضوی شد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی جوین گفت: با پایان زمان تحویل چغندر،کشاورزان این دیار، ۲۴۰ هزار تن محصول خود را تحویل کارخانه قند این شهرستان دادند.

علی اکبر قارزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار چغندر قند از چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود تحویل کارخانه قند جوین شده است.

وی ادامه داد: شهرستان جوین، قطب تولید چغندر قند خراسان رضوی است چنانکه از ابتدای امسال حدود ۳۵۰  هزار تن محصول از پنج هزار و ۳۲۲ هکتار سطح زیر کشت چغندر در این شهرستان برداشت شد.

رییس جهاد کشاورزی جوین با بیان این که عیار پایه چغندر قند ۱۴ است و هر چه این عیار کمتر باشد از قیمت محصول کاسته می شود گفت: میانگین امسال عیار چغندر قند جوین ۱۸.۲ بود که نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.

قازری با بیان این که برداشت چغندرقند از اوایل مهر آغاز شده و تا اوایل دی ماه ادامه دارد افزود: کشاورزان سال گذشته ۲۴۷ هزار تن چغندر به کارخانه قند جوین تحویل دادند.

وسعت زمینهای باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

نقاب مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha