خودروهای شهیدان سلیمانی و المهندس به محل شهادت انتقال یافت

بغداد – ایرنا- بقایای خودروهای شهیدان سلیمانی و المهندس در اولین سالروز شهادت سرداران مبارزه با تروریسم بمنظور برژایی یادمان به محل شهادت آنها در نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد منتقل شد.

به گزارش ایرنا، تصاویر منتشر شده در رسانه های عراقی نشان می دهد که این خودروها درحال انتقال و قرارداده شدن در سکوی اختصاص یافته در روبروی محل شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هستند.

براساس برخی گزارش‌ها، انتقال بقایای خودروهای شهیدان سلیمانی و المهندس مرحله اول ایجاد یادمان این شهیدان فرمانده در محل شهادت آنها است.

شهرهای مختلف عراق بیش از یک هفته پیش شاهد برگزاری مراسم، آیین ها و همایش ها برای گرامیداشت یاد و خاطره این فرماندهان شهید و بررسی جوانب حقوقی آن است و شرکت کنندگان در آن بر ادامه راه این شهیدان، لزوم اخراج نیروهای آمریکایی و محاکمه عاملان و آمران ترور آنها تاکید می کنند.

ویِژه برنامه هایی نیز برای سالروز شهادت این فرماندهان در سراسر عراق بویژه شهر بغداد در نظر گرفته اشت و قرار است در سالروز شهادت این عزیزان راهپیمایی میلیونی برای تاکید بر اخراج اشغالگران آمریکایی برگزار شود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به  اقدام تروریستی کاخ سفید در ترور فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha