همه کودکان حق بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی‌ هنری دارند

بندرعباس - ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: همه کودکان اعم از توانمند وناتوان حق بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی‌ هنری دارند.

پروین پشتکوهی روز جمعه در گفت وگوبا ایرنا، توسعه عدالت‌محور برای پیدا کردن استعداد کودکان با نیازهای ویژه و پرورش این استعدادها را موردتاکید قرار داد و افزود: کانون خواهان حضور و فعالیت بیشتر افراد با نیازهای ویژه در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی خود است.

وی ادامه داد: حلقه واسط کانون با این خانواده‌ها و فرزندان‌ آن‌ها نیز آموزش و پرورش استثنایی (مدارس استثنایی) است که ما در رسیدن به هدف‌گذاری‌های کانون در حوزه کودکان با نیازهای ویژه کمک می‌کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به بازدید رییس آموزش و پرورش استثنایی از مراکز کانون در کوی پلیس، کانون پارک لاله، کانون گلشهر و مجتمع آفرینش بندرعباس در هفته گرامی‌داشت روز معلولین در راستای مناسب‌سازی این مراکز، بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی‌ هنری کانون را حق همه کودکان دانست وافزود: تلاش ما فراهم کردن زمینه‌های لازم به کودکان با نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی) است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اظهار داشت: با جذب اعتبارات دولتی و خیران ۲ مرکز گلشهر و کوی پلیس را هم مناسب حضور کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه شود.

پشتکوهی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه کارگروه تخصصی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه مراکز کانون نیز گفت: در این کارگروه برای رسیدن به مرحله واقع‌گرایی درحوزه فراگیر گام‌های خوبی آغاز شده و امیدواریم تمامی کودکان بتوانند از خروجی کارگروه بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha