کشورهای منطقه امنیت خود را مدیون سردار سلیمانی هستند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اجرای احکام مدنی دادگستری کرمانشاه گفت: خیلی از کشورهای منطقه و حتی جهان امنیت امروز خود را مدیون مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی هستند که عمر خود را در راه مبارزه با دشمنان سپری کرد.

یوسف جلیلیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی نمونه کاملی از تقوا، دیانت، مردمداری، ولایتمداری و بصیرت بود و وجود همین شاخصه های ارزشمند از وی شخصیتی کامل و متمایز با بقیه ساخته بود.

وی، اطاعت از رهبری و ولایتمداری را از ویژگی های بارز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: این شهید والامقام ذوب در ولایت بود و اجرای فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب را همواره مد نظر داشت تا در این خصوص هم یک الگو شاخص برای دیگران باشد.

جلیلیان تصریح کرد: سردار سلیمانی یار همیشگی مردم و همراه با آنها بود، هرجایی مشکل یا گرفتاری برای شهروندان در هر کجای این سرزمین ایجاد می شد وی داوطلبانه و جزو اولین نفراتی بود که در آن منطقه حاضر و همه توان خود را برای رفع آن مشکل به کار می بست.

این مقام قضایی ادامه داد: حضور پرصلابت وی در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن نبرد با داعش و ایجاد امنیتی مثل زدنی در داخل کشور با وجود آشوبی که در خاورمیانه بود از دیگر اقدامات ارزشمند این سردار بزرگ بود.

وی با بیان اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی جمله زیبایی در وصف ایشان با این مضمون که «هرچه گشتیم عکس پشت میزنشینی تو را پیدا نکردیم، چرا که یا میان مردم کشور بودی و یا در میدان های نبرد»  گفته شد، خاطرنشان کرد: به راستی هم همین گونه بود و یکی از دلایل محوبیت کم نظیر ایشان همین مردمداری و حضور همیشگی وی در میدان های نبرد برای امنیت جامعه بود.

جلیلیان تصریح کرد: بی شک اگر مبارزات حاج قاسم و همرزمانش علیه دشمن و بویژه گروهک تروریستی داعش نبود امروز این امنیت پایدار نیز در کشور وجود نداشت و چه بسا پای آنها به کشورمان طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باز شده بود.

وی ادامه داد: خدمتی که حاج قاسم سلیمانی به جهان اسلام و خیلی از کشورهای دیگر با تامین امنیت آنها و مبارزه با داعش کرد کم نظیر است تا جایی که سران بسیاری از کشورها حتی دشمنان درجه یک انقلاب را نیز مجبور کرد که با نیکی از وی یاد کنند.

سرپرست اجرای احکام مدنی دادگستری کرمانشاه، سردار سلیمانی را الگوی بسیار خوبی برای دستگاه قضایی و مجریان عدالت در جامعه دانست و گفت: این شهید والامقام در طول عمر بابرکتش هرگز از مسیر عدالت طلبی و حق خواهی خارج نشد، هیچ حقی را به ناحق تبدیل نکرد و هرگز زر و زور ظالمان نتوانست وی را از اجرای عدالت باز دارد.

جلیلیان یادآوری کرد: سردار سلیمانی احیا کننده حقوق مظلومان و دشمن درجه یک ظالمان و غاصبان بود، خصایص ارزشمندی که مجریان قانون و عدالت باید به همین شیوه رفتار و عمل کنند تا حقی از بین نرود.

وی در پایان تداوم راه پرافتخار سردار سلیمانی را باعث افزایش اقتدار کشور و دور شدن دشمنان از خواسته های نابجایشان دانست و گفت: مکتب پربار سردار سلیمانی چراغ راهی است که می تواند انقلاب اسلامی را بیش از پیش در جهان موفق کند.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به همراه «ابومهدی المهندس»  معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و تعدادی دیگر از همراهانشان در فروردگاه بغداد به شهادت رسید.

اخبار مرتبط