۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84169274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بستری شدگان کرونایی در آذربایجان غربی به ۴۴۰ نفر رسید

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین آمار، ۴۴۰ نفر در مراکز درمانی استان به علت ابتلا به سندرم حاد تنفسی بستری هستند که نشان دهنده تداوم ابتلا و بستری در مراکز درمانی است.

دکتر جواد آقازاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه هنوز روند شیوع بیماری کرونا با وجود زردشدن وضعیت بسیاری از مناطق کشور و آذربایجان غربی، پایان نیافته افزود: این تصور که روند شیوع پایان یافته و زندگی به سمت عادی شدن، حرکت می کنند بسیار خطرناک بوده و خیز بعدی بیماری کووید ۱۹ را سخت تر می کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از ۴۴۰ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی، همچنان ۱۳۴ نفر تحت مراقبت های ویژه بوده و ۳۷ نفر هم با شرایط حادتر به ونتیلاتور متصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ابتلای ۲۰۷ نفر در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به کرونا بیان کرد: با اضافه شدن این رقم، تعداد مبتلایان به ۹۸ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

آقازاده گفت: در این مدت همچنین سه نفر در شهرستان خوی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۳۳۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۸۴ میلیون نفر از مردم دنیا و یک میلیون و ۲۲۵ هزار نفر از مردم ایران به کرونا مبتلا شده اند.

از این تعداد، یک میلیون و ۸۲۶ هزار نفر در دنیا و همچنین سه درصد این رقم معادل ۵۵ هزار و ۲۲۳ نفر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

هشت درصد مبتلایان و ۶ درصد فوت شدگان کشور نیز مربوط به آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha