۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 1168

برچسب‌ها

استاد دانشگاه آزاد خوی بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی گفت: طبق آخرین فهرست ارائه شده از ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۱۹، عضو هیات علمی این دانشگاه در جمع این افراد قرار دارد که نشان دهنده وضعیت بسیار خوب علمی این استاد خویی است.

علی باقرزاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه، حضور در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان، برای نخستین بار در خوی تحقق می یابد، افزود: نام "عبدالرضا حاتملو"، دانشیار گروه کامپیوتر این واحد  در این لیست قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا توسط دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌های پایگاه علمی اسکوپوس استخراج شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی بیان کرد: نتایج این گزارش که بر اساس نتایج یک پژوهش علمی از دانشمندان برتر جهان و شاخص‌های استنادی استاندارد توسط یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه استنفورد صورت گرفته بود، در نشریه PLOS BIOLOGY منتشرشده است.

باقرزاده ادامه داد: برای استخراج این فهرست، شاخص های متعددی از جمله تعداد کل ارجاعات و دیگر شاخص های علمی بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس و بر اساس شاخص‌های Composite C ارائه شده و اسامی ۱۶۱ هزار محقق و پژوهشگر در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده‌اند.. با اعلام آخرین لیست دانشمندان جهان، تعداد یک هزار و ۱۵۴ نفر از ایران در لیست ۱۶۰ هزار نفری قرار گرفتند.

دانشگاه آزاد واحد خوی با ۱۲۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی، ۱۱۶ نفر عضو هیأت علمی تمام وقت و ۱۱۷ نفر همکار اداری، یکی از واحدهای توانمند در استان بوده و با احتساب مراکز آموزشی سما و قره ضیاءالدین بیش از ۴۶۰۰ نفر دانشجوی در حال تحصیل دارد؛ اکنون ۵ رشته مقطع دکتری شامل تاریخ و تمدن ملل اسلامی، علوم قرآن و حدیث، زبان و ادبیات فارسی-غنایی، زبان و ادبیات فارسی، مهندسی کشاورزی-زراعت و ۴۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در واحد دایر است.