مراسم تکریم و معارفه ائمه جمعه پیشین و جدید بافق برگزار شد

یزد- ایرنا - در مراسمی با حضور معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور, حجت الاسلام رضا سعادت‌فر به عنوان امام جمعه جدید بافق معرفی و از حجت الاسلام سلیمانی تجلیل شد.

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور روز جمعه در این آیین با بیان اینکه دهه اول و دوم دیماه پر از حوادث مهم تاریخی است گفت: حماسه ۹دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، سفر پرخیر و برکت رهبر فرزانه انقلاب به استان یزد و ترور غم انگیز سردار دل‌ها در این ماه رخ داده که اتفاقاتی است که هرگز در تاریخ نظام اسلامی فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام عباس رضوانی نصب به فرا رسیدن سالگرد سیدالشهدای جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: در ایام سالگردشهادت سردار سلیمانی باید حق واقعی این شهید را ادا کنیم زیرا او یک مکتب برای دنیا اسلام است که باید شخصیت والای این مرد بزرگ برای نسل حاضر و آینده به خوبی تبیین شود.

 وی خاطر نشان کرد: حفظ نظام، اصل جریان نماز در جامعه و حمایت از مسلمانان گرفتار در جریان تروریستی مثل مردم عراق، لبنان و سوریه از شاخصه‌های برجسته مکتب شهید سلیمانی است.

این مسوول با بیان اینکه رکنی از ارکان حاج قاسم فقط سفارش کرده حضرت آقا را تنها نگذارید تصریح کرد: مردمی که از عمود خیمه ولایت فاصله گرفتند شهید سلیمانی آنها را به این خیمه نزدیک کرد و در شهادتش دیدیم که همه مردم ارادت قلبی خود را به این سردار اسلام نشان دادند و بسیاری از جوانان راه مکتب این شهید را برگزیدند.

رضوانی نصب،مسجد را محور مسایل دینی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانست و بیان کرد: یکی از کارهای مهم امام جمعه این است که پیگیری کند تا با تشویق و ترغیب، این مکان مقدس را برای نسل امروز مطلوب و جذاب کند.

 رضوانی نصب در پایان این آیین با قرائت حکم صادره از سوی شورای سیاست گذاری ایمه جمعه کشور، ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام سلیمانی،  حجت الاسلام رضاسعادت فر را به عنوان امام جمعه جدید بافق و نماینده ولی فقیه در شهرستان معرفی کرد.

صباغیان نماینده مجلس، طالبی استاندار یزد، فرماندار بافق نیز هر کدام به ترتیب در این مراسم پیرامون شخصیت بارز سردار شجاع اسلام حاج قاسم سلیمانی صحبت کردند و خدمات تاثیرگذار ۲۵ ساله حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق را ستودند.

سعادت‌فر قبل از این امامت جمعه شهر جیرفت را برعهده داشته است.

نماز جمعه این هفته بافق توسط سعادت فر اقامه شد و خطبه‌ها عمدتا حول محور شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود.

حجت الاسلام عباس رضوانی نصب معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، امام جمعه جدید بافق و هیات همراه در بدو ورود به این شهر مورد استقبال مردم، مسوولان و تنی چند از خانواده معظم شاهد قرار گرفتند.

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ایمه جمعه کشور و همراهان آنگاه برمزار شهدای مدفون در صحن امامزاده عبدالله (ع) این شهر حاضر و به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند.

مراسم تکریم و معارفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، استانداریزد، رییس دفتر نمایندگی شورای ایمه جمعه استان ،فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار بافق و تعدادی از مردم و مسوولان استان و شهرستان در سالن اجتماعات شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق برگزار شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha