۱۲ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 84169716
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه: پروانه وکالت نماد مسوولیت است، نه مجوز کسب

شیراز-ایرنا- رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضاییه گفت:: پروانه وکالت، پروانه کسب نیست، بلکه نماد مسوولیت است که به امانت به وکیل سپرده شده است، از همین رو هر کس توانایی این مسوولیت را ندارد نباید به این میدان سخت وارد شود.

علی بهادری جهرمی، جمعه در آیین تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس در شیراز اظهار داشت: وکالت در همه شئون، کسب‌ و کار نیست و اگر کسی اینجا دنبال کسب‌ و کار آمده، اشتباه می‌کند.

وی، وکالت را مفهومی انتزاعی دانست که وکلا آن را می‌سازند و نمایش می‌دهند و در ادامه اینگونه بیان کرد: باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا مردم وکالت را به عنوان کسب‌ و کار می‌شناسند.؟

بهادری خطاب به کارآموزان گفت: هیچ کس اتفاقی وکیل و مدافع حق یا فاسد نمی‌شود، از همین رو باید بسیار مراقب بودچراکه جایگاه سختی را برای خدمت برگزیده‌ایم.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه همچنین با اشاره به مسوولیت سنگین وکالت در جامعه، افزود: کارآموزان باید بدانند که هر اتفاق و جنایتی در کشور رخ می‌دهد، وکلا باید احساس مسوولیت کنند و کسی که به دنبال وکالت می‌آید باید با عشق کار خود را انجام دهد و با نگاه کاسب‌کارانه به جایی نخواهد رسید.

این مقام مسوول اضافه کرد: باید توجه داشت که هرگاه یک وکیل خوب عمل کرده، مردم هم به خوبی این موضوع را احساس کرده‌اند.

بهادری، با اشاره به تغییر و تحولات جدید دستگاه قضا در سال ۱۳۹۸ بیان داشت: وکلای امروز در دستگاه قضایی و در دوران جدید، به نوعی سربازان دفاع از خود وکالت هستند، چراکه برخی وکیل‌نماها در سال‌های گذشته آبروی این حرفه را برده‌اند و باید برای برگرداندن آبرو به این حرفه تلاش کرد.

وی، با بیان اینکه استقلال وکیل برای دفاع آزادانه از حق است، گفت: هیچ کس نباید از حرکت در این مسیر جلوگیری کند، به همین سبب مرکز وکلا، وکیل مستقل می‌خواهد یعنی وکیلی که جیب خودش و دیگران مبنای قضاوت و تصمیمش نشود.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضاییه تاکید کرد: وکلا باید به‌گونه‌ای عمل کنند که از نظر سلامت و تخصص حتی از قاضی نیز بالاتر باشند.

وی، با اشاره به تعهد مثال زدنی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در انجام مسوولیت‌هایش، افزود: او در هر شرایطی کار درست را انجام می داد و هر وکیل در حوزه کاری خود می‌تواند یک سردار سلیمانی باشد.

بهادری ادامه داد: وکیل باید الگوی شکیبایی باشد و همین که موکل وارد دفتر وکیلی می‌شود باید احساس کند که آرامش حاکم است، چراکه موکل حتما فضای پُرتنشی را گذرانده است.

این مقام مسوول، همچنین به کارآموزان توصیه کرد برای یادگیری بهتر مباحث، سطح علمی خود را با مشورت و مطالعه افزایش دهند و اخلاص عمل را در کار فراموش نکنند، همچنین خود را نماینده مرکز وکلای قوه قضاییه بدانند و بر این اساس سوگند وکالت را با پذیرش کامل مسوولیت ادا کنند.

کارآموزان وکالت، بنیه علمی خود را تقویت کنند

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس نیز با گرامیداشت یکمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به ویژگی‌های اخلاقی این شهید، اشاره و بیان کرد: شهید سلیمانی تمام زندگی خویش را وقف اسلام و دفاع از کشور کرد و تا زندگی جریان دارد، نام و خاطره‌اش از اذهان پاک نخواهد شد.

حسن عبدلیان‌پور در بخش دیگری از سخنان خود، دوران کارآموزی را فصل یادگیری دانست و گفت: هم اینک حدود ۵۰۰ کارآموز در استان فارس مشغول‌ فعالیت هستند که باید در لباس دانشجویی از تجربیات وکلای سرپرست بهره گیرند و از سرمایه علمی آنها نهایت استفاده را ببرند.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس با بیان اینکه کارآموزان باید بنیه علمی خود را تقویت کنند، افزود: زمان یادگیری بسیار کوتاه و گذراست و از همین رو کارآموزان باید از این فرصت اندک بهترین بهره را ببرند.

در این آیین که بخشی از آن به گرامیداشت یکمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافته بود، از خانواده‌های شهید حاج رسول استوار و شهید اسکندری نیز تجلیل شد.

در ادامه، مراسم ادای سوگند وکلای حاضر در این نشست برگزار شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی المهندس، معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه (سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha