دانش‌آموز شهرستان فردوس مدال طلای المپیاد ادبی را به دست آورد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راهیابی سه دانش‌آموز دبیرستان‌های استعدادهای درخشان استان به مرحله نهایی المپیاد ادبی خبر داد و گفت: دانش‌آموز مقطع متوسطه شهرستان فردوس موفق به کسب مدال طلای المپیاد ادبی سال ۹۹ کشور شد.

محمد علی واقعی روز شنبه در مراسم تجلیل از «علیرضا حسین نیا» نخستین مدال‌آور طلای المپیاد ادبی استان خراسان جنوبی در شهرستان فردوس افزود: حدود ۹۰۰ دانش‌آموز استان در نخستین مرحله سی و هشتمین المپیاد علمی دانش‌آموزان کشور ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۱۵ دانش‌آموز جواز حضور در مرحله دوم را به دست آوردند.

وی گفت: مرحله نهایی این دوره از المپیاد علمی کشور تابستان سال جاری به صورت آنلاین برگزار شد که دانش‌آموز سال دوازدهم رشته تجربی دبیرستان شهید بهشتی استعدادهای درخشان شهر فردوس موفق به کسب اولین مدال طلای المپیاد ادبی برای استان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: این دانش‌آموز فردوسی از سال یازدهم با علاقه به المپیاد ادبی وارد شد و امیدواریم در سال‌های آینده نیز شاهد حضور دانش‌آموزان این خطه در قله‌های موفقیت علمی و تربیتی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: رهروی از ولایت، حمایت از مکتب سردار سلیمانی است و این شهید مکتبی دارد که عصاره حیات است.

واقعی افزود: مکتب شهید سلیمانی سیل خروشانی راه انداخته که تومار استکبار جهانی را درهم آمیخته است.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر علمی رتبه ۱۵ جهان را داراست گفت: اگر همت و تلاش دانش‌آموزان، معلمان و اولیا نباشد در عرصه‌های بین‌المللی افتخارآفرینی نداریم.

وی با بیان اینکه برای ساخت تمدن نوین اسلامی نیازمند حضور و تلاش جوانان هستیم گفت: برنامه‌ریزی خوب، مدیریت و تیم‌ کاری که وجود دارد در تمامی مراحل باعث افتخارآفرینی می‌شود و در آموزشگاه‌ها هم نمود پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: دشمن با برنامه‌ریزی‌های بسیاری که انجام داده بود، به دنبال جبران ضرباتی بوده که از ایران خورده است.

فرماندار فردوس نیز در این مراسم گفت: فردوس زیر ساخت‌های خوبی در حوزه کسب علم و دانش دارد، که مهمترین آن معلمان هستند.

حمید حلاج مقدم افزود: این استعدادها باید قدر داشته شود و اگر کمبودهایی در حوزه فضای آموزشی و نیروی انسانی هست، باید پیش‌بینی و اجرایی شود.

وی گفت: در ۲ سال آینده با کمبود معلم در شهرستان مواجه خواهیم شد، که با دوراندیشی اتفاق افتاده امیدواریم مشکل مرتفع می‌شود.

فرماندار فردوس با تاکید بر اینکه باید زمینه تحصیل استعدادها را در شهرستان فراهم کنیم، افزود: ارتقای دانشکده پیراپزشکی به دانشکده پزشکی برای تحصیل دانش‌آموزان در شهر خومان یک امر مهم بوده و از مسوولان می‌خواهیم در این حوزه حمایت کنند.

وی با بیان اینکه تنها دانشگاه فرهنگیان حوزه خواهران در شهرستان فعال است، افزود: فضای آموزشی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان واحد پسران نیز در شهرستان وجود دارد و از مسوولان خواهشمندیم پیگیری کرده و از امکانات و ظرفیت‌های آموزش عالی شهرستان حمایت کنند.

مدیر آموزش و پرورش فردوس نیز با بیان اینکه توجه به سمپاد از اولویت‌های رهبر انقلاب است، گفت: تعادل سه رکن اصلی دانش آموز، معلم و اولیا در پرورش استعدادها و افتخار آفرینی‌ها در شهرستان فردوس ستودنی است.

محمد ناظری کسب رتبه هفتم کشور رازی برای اولین بار در فردوس و کسب ۸۵ رتبه برتر زیر هزار کنکور سراسری را از جمله افتخارات این مدیریت در شهرستان فردوس عنوان کرد.

وی گفت: سال تحصیلی گذشته ۲۱۴ نفر در المپیادهای مختلف ثبت‌نام کردند که ۱۶ نفر به مرحله دوم راه یافتند.

وی افزود: ۲۶۴ نفر هم در سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است و ۲۴ نفر به مرحله دوم راه یافته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha