جهانی‌ترین سردار ایرانی

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبر: 84170583
جهانی‌ترین سردار ایرانی

کرمانشاه- ایرنا- یک پژوهشگر مسایل سیاسی با بیان اینکه سردار سلیمانی «جهانی‌ترین سرباز و سردار ایرانی» بوده است، گفت: حاج قاسم پرورش‌یافته اسلام بود اما هرچه کرد تولید عظمت و سربلندی و قدرت برای ایران شد؛ او ۴۰ سال در راه آرمان‌هایش خادم ایران و ایرانیان بود و خدا هم ملت را جلوی پای او بلند کرد.

محمدامین بهرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حاج قاسم پرورش یافته اسلام ناب بود که با مائده آسمانی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب رشد کرد اما وجوه ملی او هم بی نظیر است چرا که حاج قاسم مصداق جامع خدمات متقابل اسلام و ایران بود؛ اسلام او را پرورش داد و تفکر دینی او، منجر به احیای امپراطوری معنوی ایران در منطقه شد.

بهرامی اظهار داشت: حاج قاسم میراث دار و وارث محاسن اسطوره های ایرانی بود که روح مقدسش از پس هزاره ها آمد تا بار دیگر آن اسطوره ها را زنده کند؛ او اسطوره های ایرانی را به ظرف تاریخ آورد و اگر روزگاری رستم اسطوره بود، این وجه تنها مربوط به حاج قاسم دوران جنگ است یعنی تمام همّ و غم رستم دفاع از مرزهای ایران بود که مربوط به زمان سلیمانی تا قبل از حضور در سپاه قدس است اما سلیمانی جدا از این، مرزهای معنوی ایران را هم هزاران کیلومتر به جلو برد.

او حاج قاسم را یک «بزرگمرد اسطوره ای» دانست که هر نقطه ای از زندگی اش درس بود، از جمله: تواضع فراتر از حد تصور، دستگیری از افراد، پاکی و قداستی که فراتر از حد و حدود اسطوره های ایران بود، گذشت از خود و خانواده برای ایران، شجاعت و دلیری، استواری بدون خستگی و افسردگی.

به اعتقاد بهرامی، سردار سلیمانی مصداق تام فتوت و جوانمردی فرهنگ ایران بود و در دفاع از مظلوم دست از پا نمی شناخت و برایش مهم نبود این مظلوم ایرانی باشد یا غیرایرانی؟ شیعه باشد یا سنی؟ مسیحی باشد یا بی دین. عرب باشد یا عجم.  این کارشناس سیاسی عنوان کرد: اگر رستم یک هفت خوان داشت، سلیمانی هفت خوانی به مراتب سخت تر داشت؛ سلیمانی با غول نظامی آمریکا، اسراییل، عربستان و امارات و اژدهای هاری به نام داعش جنگید و همه را شکست داد. آیا شکست دادن این غول های نظامی و تا بن دندان مسلح کمتر از هفت خوان بود؟

پایه‌گذاری امپراطوری معنوی ایران

او تاکید کرد: ایران با سلیمانی بعد از هزاره ها به امپراطوری معنوی ای رسید که بی سابقه بود؛ از افغانستان و پاکستان تا مرزهای اسراییل حوزه حاکمیتی این امپراطوری معنوی است. اینکه سران آمریکا و اسراییل در زمان حیات او می سوختند و می گفتند اگر سلیمانی از تهران سوار خودرو شود تا مرز اسراییل را بدون هیچ مشکل می تواند با همان خودرو بیاید، ناشی از همین امپراطوری معنوی است.

بهرامی در ادامه گفت: شهید سلیمانی در زمان کودتای ترکیه به اعتراف خود ترکیه ای‌ها یکی از عوامل اصلی ناکام گذاشتن کودتا بود و رییس جمهوری کنونی ترکیه وامدار این مرد است.

جهانی ترین سرباز و سردار ایرانی

این پژوهشگر سیاسی، سردار سلیمانی را «جهانی ترین سرباز و سردار ایرانی» پس سده ها و هزاره ها توصیف و اضافه کرد: کدام سردار ایرانی این چنین نامش فراگیر شد بگونه ای که کمتر کشور و مردمانی هستند که نام او را نشنیده اند و پیگیر دانستن بیشتر از او نبوده اند؟

او گفت: حاج قاسم خار چشم دشمنان ایران بود و به همین دلیل خود شیطان برای شهادت او قیام کرد زیرا دیگر شیاطین جرات و جسارت چنین کاری را نداشتند و چقدر عظمت و هیبت او والا و بالاست که از ترس او حتی اجازه انتشار تصاویر این بزرگمرد را نمی دهند همچنانکه در شبکه های اجتماعی شاهد آنیم و آیا افتخاری بالاتر از این و اسطوره ای افسانه ای تر از این در تاریخ ایران سراغ داریم؟

بهرامی تاکید کرد: حاج قاسم پرورش یافته اسلام بود اما هرچه کرد تولید عظمت و سربلندی و قدرت برای ایران شد؛ او چهل سال در راه آرمان هایش خادم ایران و ایرانیان بود و خدای متعال هم ملت ایران را در جلوی پای او بلند کرد تا بی سابقه ترین تشییع جنازه تاریخ بشر رقم بخورد.

یک روایت اقتصادی از اعجاز حاج قاسم

او با اشاره به ادعاهای رسانه های ضدایرانی و شبکه های معاند درباره خبر موسوم به چمدان ۲۲ میلیون دلاری و تلاش برای تخطئه وجهه حاج قاسم گفت: سوای اینکه این پول در مقابل اسراییل با میلیاردها دلار بودجه نظامی مبلغی محسوب نمی شود، اما این شبکه ها نمی گویند که خودشان سالیانه چند برابر این پول صرف انتشار اطلاعات بی پایه و ضد مردم ایران می کنند. سردار سلیمانی با این مبالغ ناچیز در مقابل اسراییلی ایستاد که چند کشور عربی را در ۶ روز به زانو در آورد و این شبکه ها با پول همین دولت های مرتجع عربی فقط دنبال تخریب ایران هستند.

بهرامی افزود: ترامپ بارها گفته است آمریکا هفت تریلیون دلار در چند سال در منطقه غرب آسیا هزینه کرده اما چرا؟ تا مانع ایجاد امپراطوری معنوی ایران شود؛ هفت تریلیون دلار با یک حساب سرانگشتی بیش از ۱۷۵ میلیون میلیارد می شود،  حاج قاسم با این مبالغ اندک در مقابل دشمنی ایستاد که بیش از ۱۷۵ برابر بودجه سال ۱۴۰۰ ایران را در چند سال در این منطقه خرج کرد تا ایران را ذلیل کند و این صرفا بودجه آمریکا بود و اگر خرج کردهای اسراییل و عربستان و امارات و اروپا را هم اضافه کنید بیشتر به عظمت و اعجاز قاسم سلیمانی پی می بریم.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

اخبار مرتبط