به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، شاپور محمدزاده در آیین افتتاح هفت مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در شهرستانهای فراشبند و داراب از توابع استان فارس، بیان کرد: با افتتاح این هفت مرکز، ۲ هزار و ۹۰۰ نفر زیر پوشش فعالیتهای سواد آموزی قرار خواهند گرفت و امید است بتوانیم تا ماههای آغازین سال آینده، هشت مرکز دیگر را در این استان افتتاح کنیم.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: مراکز یادگیری محلی برای نظام تعلیم و تربیت و آموزش بزرگسالان آن قدر مهم است که یکی از بستههای تحولی ۲۵گانه آموزش و پرورش با عنوان بسته تحولی پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی به این امر اختصاص دارد.
محمدزاده، آموزش مهارتهای اجتماعی را حلقه مفقوده در سوادآموزی دانست و اظهار داشت: مراکز یادگیری محلی این نقیصه را برطرف میکند زیرا در این مراکز مهارتها، حرفهها و آموزشهای مختلفی ارائه میشود.
وی، با اشاره به اینکه سواد امروزه بهمعنای توانایی ایجاد تغییر است، گفت: مخاطب سوادآموزی در شرایط امروز باید بتواند با استفاده از آموختههای علمی و عملی، در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی خود تغییر مثبت ایجاد کند.
مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، زمینه ساز ایجاد اشتغال است
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این آیین بیان داشت: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی با آموزش مهارتهای فنی, حرفهای، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی میتوانند زمینه ساز ایجاد اشتغال و تولید پایدار شود و این مراکز با آموزش مهارتهای نام برده به سمت حرفهآموزی، ایجاد اشتغال و تولید پایدار حرکت میکنند.
فرهاد اسماعیلی، با اشاره به اینکه با افتتاح هفت مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در شهرستانهای فراشبند و داراب فارس، ۲ هزار و ۹۰۰ نفر زیر پوشش فعالیتهای سوادآموزی این استان قرار خواهند گرفت، گفت: قبل از ایجاد این مراکز به مقوله مهارت و حرفهآموزی توجه کمتری میشد، در حالیکه با توجه به سن مخاطبان سواد آموزی که ۱۰ تا ۴۹ سال را در برمیگیرد، موضوع اقتصادی و کار و اشتغال در ایجاد انگیزه آنان بسیار مهم است.
بنا به اظهار مسوولان ذیربط در استان فارس، در سال ۱۳۹۸ جمعیت باسواد این استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که گروه هدف سواد آموزی است، به ۹۶ و پنج دهم درصد رسیده است.
نظر شما