۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 84170837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت و ساماندهی خانه سیدصدر دزفول پایان یافت

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبر: 84170837
مرمت و ساماندهی خانه سیدصدر دزفول پایان یافت

دزفول - ایرنا - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول گفت: عملیات مرمت و سامان‌دهی خانه تاریخی سید صدر در محله کت‌کتان شهرستان دزفول پایان یافت‌.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان مهدی چناری روز شنبه در این باره اظهار داشت: مرمت و ساماندهی خانه سیدصدر به همت مالک این بنا و خاندان آقاسیدشمس‌الدین سیدصدر و با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول با نظارت اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان انجام شد.

وی افزود: اجرای جداره بیرونی پشت‌بام خانه به منظور استحکام‌بخشی ضلع جنوبی بنا و مرمت و بندکشی نمای بیرونی ورودی خانه از آیتم‌های این مرمت بودند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول با قدردانی از این اقدام مالک که در این ملک به صورت دائم زندگی نمی‌کند،  عنوان کرد: برای صیانت و حفاظت از بافت تاریخی دزفول، در صورتی که مالکان خانه‌ها قصد بازسازی یا مرمت بنا به شکل تاریخی را داشته باشند، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دزفول، طراحی عملیات و نظارت بر اجرا را به صورت رایگان انجام خواهند داد.

به گزارش ایرنا خانه تاریخی سیدصدر یکی از خانه‌های تاریخی بافت قدیم دزفول است که قدمت آن به اواسط دوره قاجار بازمی‌گردد و به دلیل ارزش‌های تاریخی و معماری آن، با شماره ۲۰۱۳۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این خانه تاریخی با وجود گذشت سالها از احداث آن، فضای تاریخی خود را کاملا حفظ کرده و دارای شبستان، شوادان و اتاق‌هایی با کاربری‌های متفاوت است.

این خانه در خیابان امام‌خمینی شمالی، کوچه شهدا، محله کتکتان نرسیده به کوچه خیمه، پلاک هفت واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha