۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴
کد خبر: 84172154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند دو واکسن را برای استفاده اضطراری تائید کرد

تهران - ایرنا - سازمان تنظیم مقررات دارویی هند روز یکشنبه مجوز لازم برای استفاده اضطراری از دو واکسن کرونا - یکی ساخت داخل و دیگری ساخت "آسترازنکا" و دانشگاه آکسفورد - را صادر کرد .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "اِی ان آی" هند، واکسن هندی کرونا ساخت شرکت "بهارات بیوتک" و یک موسسه دولتی هندی است. این اولین مورد تایید واکسن کرونا در دومین کشور پرجمعیت جهان است که پس از آمریکا بیشترین شمار ابتلا به کرونا را ثبت کرده است. 

یک مقام سازمان تنظیم مقررات دارویی هند گفت که با تایید این دو واکسن انتظار می‌رود که واکسیناسیون گسترده در این کشور ظرف یک هفته آینده آغاز شود، چون دولت امیدوار است که ۳۰۰ میلیون تن از جمعیت ۱.۳۵ میلیارد نفری خود را در شش ماه تا هشت ماه اول سال جدید میلادی واکسینه کند. 

واکسن انگلیسی ساخت شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد که تاکنون در کشورهای انگلیس، آرژانتین و السالوادور تایید شده است و در هند نیز بعنوان واکسن اصلی مورد استفاده خواهد بود.

این گزارش حاکی است که واکسن "کواکسین" COVAXIN به علت اینکه داده‌های آماری مربوط به آن منتشر نشده است با احتیاط و دقت بیشتری در این کشور مصرف خواهد شد. 

"هارش واردان" Harsh Vardhan وزیر بهداشت هند به عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادر کننده واکسن جهان، گفت: اکنون زمان آن است که از مزایای زیرساخت‌های قوی چرخه تامین که برای توزیع سریع واکسن برقرار کرده‌ایم استفاده نماییم.

وی همچنین از مردم خواست که پروتکل‌های دقیق دنبال شده برای تضمین ایمینی و کارایی واکسن‌های تایید شده اعتماد کنند . 

براساس این گزارش، واکسن انگلیسی نسبت به رقیبان دیگر از جمله واکسن ساخت شرکت آمریکایی فایزر ارزان‌تر و کاربرد آن هم آسان‌تر است اما درباره تاثیرگذارترین میزان "دوز" مورد استفاده آن تردیدهایی وجود دارد.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که استفاده از نیم دوز و متعاقب آن دوز کامل تا حد ۹۰ درصد موفقیت داشته در حالی که کاربرد دو دوز کامل ۶۲ درصد موثر بوده است. 

کشور هند طبق برنامه در ابتدا ۳۰۰ میلیون نفر از کادر درمانی و نیز پلیس و شهروندان بالای ۶۰ سال را واکسینه می  کند. 

خبرگزاری رویترز نیز دیروز به نقل از دو مقام آگاه هندی گزارش داده بود که دولت این کشور روز جمعه واکسن کرونای تولیدی "آسترازنکا" و دانشگاه آکسفورد را برای استفاده اضطراری تایید کرده است. 

شرکت "بهارات بیوتک" مستقر در حیدرآباد نیز در همکاری با سازمان دولتی "موسسه ملی تحقیقات پزشکی" در حال تولید واکسن کرونای "کوواکسین" است.

این شرکت هفته گذشته با شرکت آمریکایی "اوکاگن" Ocugen برای تولید مشترک و فروش واکسن در آمریکا به توافق رسیده بود . 

 هند از روز گذشته تمرین برای واکسیناسیون گسترده کرونا را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha