فالح الفیاض:دولت عراق قانون اخراج نظامیان آمریکا را اجرا کند

بغداد – ایرنا – رییس سازمان الحشد الشعبی امروز یکشنبه در جمع میلیونی تظاهرات کنندگان در میدان تحریر بغداد بر ضرورت اجرای قانون پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکا توسط دولت تاکید کرد .

«فالح الفیاض» در این مراسم که بارها سخنانش با شعارهای «کلا کلا آمریکا» تظاهرکنندگان قطع شد، تاکید کرد که از دولت عراق می خواهیم که قانون پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکایی را اجرا کرده و تمامی عوامل دخیل در ترور فرماندهان شهید را بازخواست و به جزای عادلانه برساند.
وی خاطرنشان ساخت که سازمان الحشد الشعبی به خون فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وفادار باقی می ماند و موضوع بازخواست عوامل نقش داشته در ترور فرماندهان شهید را با جدیت دنبال می کند.
رئیس سازمان الحشد الشعبی از تظاهرکنندگان که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر می دادند و خواهان قصاص عوامل ترور فرماندهان شهید بودند،خواست که به حمایت از الحشد الشعبی و مرجعیت عالی دینی و دفاع از وحدت ملی کشور ادامه دهند.
وی تاکید کرد که این حضور باشکوه امروز از اقشار مختلف ملت عراق نشانه وفاداری به این فرماندهان شهید است.
الفیاض خاطرنشان ساخت که مردم الحشد وسیع تر از سازمان الحشد الشعبی است و این مردم یک ملت آگاه است و به پشتوانه این ملت، عوامل قتل فرماندهان شهید را بازخواست می کنیم.
رئیس سازمان الحشد الشعبی در عین حال تاکید کرد که سازمان الحشد الشعبی در صدد تعرض به هیچ کس نیست.وی همچنین از عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که عادی سازی این کشورها نشانه ضعف و ذلت آنها است.
رییس سازمان الحشد الشعبی تاکید کرد که ترور فرماندهان یک جنایت آشکار و نادیده گرفتن حاکمیت و عزت ملت عراق است و تمامی ابعاد این جنایت روشن است.
وی ادامه داد که حاج قاسم و ابومهدی المهندس در راه حاکمیت و وحدت ارضی عراق جان خود را فدا کردند.

اقشار مختلف مردم عراق  امروز (یکشنبه ) به مناسبت سالروز ترور شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در راهپیمایی میلیونی خود در میدان «التحریر» و خیابان های شهر بغداد علیه آمریکا شعار داده و خواهان خروج اشغالگران از کشورشان و اجرای مصوبه پارلمان عراق در این زمینه شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha