دستگیری زن زورگیر مسافر نما

تهران- ایرنا- پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از دستگیری زنی که به عنوان مسافر، سوار خودروهای مسافربر می شد و با خشونت وجوه نقد رانندگان را سرقت می کرد، خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کیومرث حسنوند سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ روز یکشنبه در تشریح این خبر افزود: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر زورگیری زنی از راننده یک دستگاه خودروی سواری پراید و ضرب و شتم آن، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پس از انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند زن مسافر نما  را ساعاتی پس از سرقت در همان محدوده شناسایی و دستگیر کنند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ  با اشاره به کشف ۱۲۰ میلیون ریال وجه نقد و دو قبضه سلاح سرد از سارق،  افزود : متهم پس از انتقال به کلانتری ۱۳۵ آزادی  تاکنون به ۱۰ فقره زورگیری در محدوده "استاد معین" اعتراف کرده است.  شناسایی مال باختگان و کشف جزئیات پرونده و سایر جرایم احتمالی در دستور کار قرار دارد.

کشف ۱۳۷ کیلو گرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی

با تلاش و تبادل اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر همدان و استان فارس ۱۳۷ کیلو گرم تریاک کشف شد. در بررسی های اطلاعاتی پلیس مشخص شد یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری، مقادیری تریاک را از استان های جنوبی به سمت استان های مرکزی کشور منتقل کند.

با اشرافیت اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس، خودروی سواری حامل مواد مخدر در ورودی شهر شیراز متوقف و در بازرسی از آن ۱۳۷ کیلوگرم تریاک کشف شد. در این راستا یک دستگاه خودروی سواری توقیف و با توجه به اینکه متهم متواری شده است تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

مزاحمت به قصد تفریح

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری جوان ۲۳ ساله‌ای که در فضای مجازی اقدام به تهدید انتشار تصاویر خانم جوانی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: با شکایت خانم جوانی مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه‌های اجتماعی موجب برهم زدن آرامش و ایجاد مزاحمت کرده است، با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم را شناسایی که این فرد پس از هماهنگی‌های لازم به صورت غافلگیرانه دستگیر شد.  متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده انگیزه خود را تفریح و سرگرمی بیان کرد.

کشف پرونده هتک حیثیت در شبکه اجتماعی روبیکا

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی  روبیکا خبر داد و گفت: با شکایت یکی از شهروندان ملایری مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی روبیکا اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و نامتعارف علیه وی و همسرش کرده‌اند، مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی دقیق، سریع و اقدامات فنی مستندات لازم را استخراج کرده و با پشتیبانی شرکت روبیکا، در نهایت متهم شناسایی شد که با هماهنگی صورت پذیرفته با مقام قضایی متهم به این پلیس احضار شد.  متهم در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف نمود و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی بیان داشت.

کلاهبرداری با کارت‌های عابر بانک اجاره ای توسط سایت‌های قمار و شرط‌بندی

سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی برای سایت شرط ‌بندی و قمار می کرد، خبر داد و گفت: با رصد و پایش روزانه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید، شخصی با انجام تبلیغات برای سایت‌های شرط‌بندی در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی، اقدام به اجاره کارت‌های بانکی می‌نمود، که رسیدگی به این موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان  قرار گرفت.

وی ادامه داد : با انجام تحقیقات تخصصی این پلیس در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، نفر اصلی به همراه تعداد زیادی از کارت‌های بانکی که اجاره کرده بود شناسایی، دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد. در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم پرونده با انجام تبلیغات کذب و وسوسه انگیز  در شبکه‌های اجتماعی به سراغ افراد کم درآمد جامعه رفته و با هزینه‌های خود برای این افراد در بانک‌های مختلف حساب باز کرده و ماهانه مبلغی را به آنها در قبال اجاره کارت بانکی پرداخت می‌نماید و با در اختیار داشتن این اطلاعات بانکی در فضای مجازی به ترویج و توسعه سایت‌های شرط بندی و قمار می‌پرداخت.

احتکار ۱۰ تن روغن خوراکی 

سرهنگ جعفر غضنفری فرمانده انتظامی بردسیر استان کرمان از کشف ۱۰ تن روغن خوراکی احتکار شده در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام کار اطلاعاتی از دپوی حجم زیادی روغن خوراکی مطلع شدند. در این رابطه ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک انبار، ۱۰ تن روغن مایع  خوراکی را کشف کردند که ارزش این روغن ها از سوی کارشناسان  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

وی  با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با کسانی که بخواهند با احتکار کالا در بازار اخلال ایجاد کنند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مخل نظام اقتصادی، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha