برودت هوا تا پایان هفته جاری در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه- ایرنا-کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: برودت هوا که بعد از بارندگی های هفته گذشته در استان حاکم شده، تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

یاسر اشتاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افت محسوس ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما و رسیدن دمای شهرها به زیر صفر که طی هفته قبل در استان رخ داد، همچنان تا پایان هفته در منطقه پایدار بوده و جو استان بدون بارندگی است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی ۱۰ درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود، گفت: در این مدت، دمای هوای ارومیه نیز به منفی ۶ درجه سانتی گراد در سردترین ساعات رسید.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی همچنان پدیده غالب در استان تا پایان هفته است.

اشتاد اضافه کرد: به علت وجود امواج پرفشار، سکون و پایداری در جو آذربایجان غربی از روز شنبه ۱۳ دی ماه ایجاد شده که این روند تا پنجشنبه ادامه دارد.

وی گفت: نوع مخاطره افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها در همه مناطق استان به ویژه شهرهای پرجمعیت است و اثر مخاطره پتانسیل افزایش شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی توصیه کرد: شهروندان به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و کاهش آلاینده ها و عدم تردد غیرضروری سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی و نیز اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توجه لازم را داشته باشند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha